Siseministeerium ning politsei- ja piirivalveamet allkirjastasid täna Soome laevatehasega Uudenkaupungin Työvene OY lepingu Euroopa Regionaalfondist (ERF) rahastatava multifunktsionaalse reostustõrjelaeva ehituseks.
Lepingu kohaselt annab Uudenkaupungin Työvene OY reostustõrjelaeva politsei- ja piirivalveametile üle 2012. aasta sügiseks, teatas siseministeerium.
„Lisaks laeva multifunktsionaalsusele on sedavõrd suure, 420 miljoni kroonise laevaehitusprojekti juures positiivne ka see, et eestlaste allhanketööd moodustavad sellest tervelt 25 protsenti,“ ütles siseminister Marko Pomerants.
Projekti järgi tuleb laev ligi 63,6 meetrit pikk ja 10,2 meetrit lai ning süvisega 4,6 meetrit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Kuigi täna allkirjastatud dokument on meie jaoks juba kahesajas uue laeva ehituse leping, on Eestile ehitatav multifunktsionaalne reostustõrjelaev suurim ja võimsaim ning ühtlasi ka kõige kaasaegsem,“ ütles Uudenkaupungin Työvene OY esindaja Harri Putro.
„Uus laev võimaldab pääste- ja reostustõrjetöid teostada ka väga rasketes ilmastikutingimustes. Samuti suudab laev tegutseda Soome lahe keerulistes jääoludes,“ selgitas politsei- ja piirivalveameti peadirektor Raivo Küüt laeva võimekust kommenteerides.
Uus multifunktsionaalne reostustõrje laev hakkab teostama järjepidevat ennetus- ja seiretööd, mis võimaldab takistada ka tahtlikku reostamist. Valdavalt hakkab laev paiknema kõige rängemate tagajärgedega reostusõnnetuste tõenäolises toimumiskohas, milleks on Eesti vastutusalas Soome laht ja Läänemeri.
Laev on võimeline sündmuskohale jõudma hiljemalt kuue tunniga ning alustama tööd 12 tunni jooksul alates õnnetuse toimumise hetkest. Lisaks vastab laev HELCOMi nõuetele ka naftareostuse korjevõimekuse poolest ning vähendab seeläbi reostuse rannikule kandumise ohtu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti merereostustõrje võimekuse tõstmiseks vajalik laev soetatakse ERFi 440 miljoni kroonise toetuse abil. Lisaks panustab riik omaosalusena suurprojekti 77,6 miljonit krooni.
Ligi kuu aega tagasi kirjutas Äripäev, miks Eesti tuntuima laevaehitaja BLRT Grupp ASi Leedu tütarettevõte UAB Vakaru Laivu Statykla kvalifitseerumistingimustele mittevastavuse tõttu hankekonkursilt välja praagiti. Nimelt ei vastanud Vakaru Laivu Statykla netokäive hankes esitatud tingimustele ja BLRT Grupp tegi taktikalise vea, et ei arvestanud pakkumisdokumentide võrmistamisel ka enda käive
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!