Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
TopToursi reisijad on tagasi Eestis
Täna jõudis Eestisse viimane tarbijakaitseameti poolt tellitud lend TopToursi reisijatega, ehk 427 reisijat on Kreetast ja Türgist tagasi koju õudnud, teatas tarbijakaitseamet.
Jäänud on veel 6 inimest, kes on ostnud ainult lennupiletid liinil Tallinn - Antalya – Tallinn. Nemad jõuavad koju vastavalt nende endi nõusolekule 30. mail Tez Tour poolt korraldatud plaanijärgse lennuga.
Tarbijate naasmiseks Eestisse on tarbijakaitseamet jälginud ja monitoorinud olukorda järjekindlalt ning pidevalt, olles ühenduses nii välisministeeriumiga kui reisisaatjatega sihtkohtades. Ametile teadaolevalt sujus inimeste tagasitoomine ja naasmine koju tõrgeteta ning suuremate ebameeldivusteta.
Tarbijatele, kelle reisid on tühistatud esitab TKA täpsemad juhised esmaspäeval 24.05.2010.
Järgnevalt edastab tarbijakaitseamet kokkuvõtte viimaste kuude turismivaldkonna järelevalve tegevusest, eelkõige seonduvalt TopToursiga, ning ülevaate tekkinud olukorra lahendamise käigust.
3. märtsil 2010 kontrollis tarbijakaitseamet TopTours ASi esinduses tagatise nõuetekohasust ja suurust. Tagatis vastas 03.03.2010 seisuga turismiseaduses sätestatud nõuetele. Reisiettevõtja raamatupidamises läbi viidud kontrolli käigus selgitati välja, et tarbijatelt reisikorraldajale laekunud ettemaksed olid 03.03.2010 seisuga 100% ulatuses tagatisega kaetud ning tagatise suurus 3 miljonit krooni vastas seaduses sätestatule. Ka TopTours ASi poolt tarbijakaitseametile esitatud I kvartali pakettreisimüügi aruandest tulenevalt oli reisikorraldaja tagatis nõuetekohane ning vastas turismiseaduses sätestatud ulatusele.
11. mail 2010 toimus tarbijakaitseametis kohtumine reisikorraldaja TopTours ASi esindajatega ning muuhulgas soovis tarbijakaitseamet reisikorraldajalt teavet ja kinnitust, kas TopToursi rahalised vahendid on piisavad täitmaks tarbijate ees võetud kohustusi olukorras, kus Islandi vulkaanipurske tagajärjel tekkinud tuhapilve tõttu kaasnesid reisikorraldajale täiendavad erakorralised väljaminekud (vääramatu jõu olukorras reisijate majutamisel ja reisijatele tagasireisi tagamisel jms). Reisikorraldaja kinnitas, et tuleb võetud kohustuste täitmisega toime ja vahendid on piisavad tegevuse jätkamiseks.
17. mail 2010 pöördus reisikorraldaja TopTours AS tarbijakaitseameti poole ning andis teada, et on üle vaadanud ja ümber hinnanud oma eelneva aastase pakettreiside kogumüügi prognoosi ning vähendanud eelolevaks perioodiks väljalendude arvu ning planeerib müügimahu olulist vähenemist. Reisikorraldaja lisas, et tema tagatis vastab alates 16.05.2010 turismiseaduses jõustunud uutele määradele. Tarbijakaitseamet andis TopToursile tähtaja 26.05.2010, et viimane esitaks täpse kalkulatsiooni ja prognoosi pakettreiside kogumüügi osas.
20. mail 2010 kell 15.30 sai tarbijakaitseamet TopTours ASi raskustest täita lepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees. Viivitamatult asus tarbijakaitseamet välja selgitama, kas reisikorraldajal on kliente, kes ootavad naasmist reisi lähtekohta. Samuti asus amet läbi rääkima lennuvedajatega, et vähempakkumise teel leida võimalus reisijate tagasitoomiseks Kreetalt ja Türgist.
Tarbijakaitseamet teavitas tekkinud olukorrast reisikorraldaja sihtkohas viibivaid reisisaatjaid, andes vastavad suunised ja käitumisjuhised. Samuti teavitas amet ka reisikorraldaja TopTours ASi partnereid Kreetal ja Türgis.
Võimalike ebameeldivuste tekkimise vältimiseks pöördus amet ka välisministeeriumi konsulaarosakonna poole ning viivitamatult ja koheselt teavitasime tarbijaid tekkinud olukorrast – nii neid, kes ootasid väljalendu, kui neid, kes viibisid sihtkohtades.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.