• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,67%6 065,37
  • DOW 300,64%42 853,73
  • Nasdaq 0,92%19 810,66
  • FTSE 1000,1%8 766,56
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,95
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,67%6 065,37
  • DOW 300,64%42 853,73
  • Nasdaq 0,92%19 810,66
  • FTSE 1000,1%8 766,56
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,95
  • 04.06.10, 15:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts ei välista EA börsile viimist

Minister Juhan Partsi hinnangul ei saa välistada, et pikas perspektiivis võiks riigi omandiks saava Estonian Airi ka börsile viia. Esialgu peab aga ettevõte 0kroonine väärtus tõusma kasumliku firma tasemele.
"Miks mitte!?" tähendas Parts, kuid lisas, et selleks peab ikkagi selge põhjus ja vajadus olema. Lähiaastail sellist kava ei ole. Lähema kolme aasta jooksul peab Estonian Air hoopis kasumlikuks ja efektiivsemaks muutuma.
Sellest soovist lähtuvalt oligi riik nõus lennufirmale appi minema ning selle suuromanikuks saama.
See on vältimatu, sest tänase seisuga hindasid Eesti riik ja SAS lennufirma aktsiapaki väärtuseks ümmarguse null krooni. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Omakapitali lisanduv 311 miljonit krooni arvestab ettevõtte praegust majanduslikku seisu ning vaatab ka kolmeaastases perspektiivis tulevikku," selgitas minister.
Parts nentis, et lisarahata, mida ei olnud nõus andma SAS ega AS Cresco, ei oleks Estonian Air saanud enam jätkata. Eestlastele on aga Tallinnast otseühendusi vaja, mistõttu otsustaski valitsus sajad miljonid kroonid leida.
Majandusminister rääkis, et esmalt kirjutatakse SAS-iga 15. juunil umbes 10 erinevale lepingule alla. Järgmisel aktsionäride üldkoosolekul valitakse uus nõukogu, kuhu riigi poolt hakkab kuuluma viis inimest, SASi esindab üks liige.
Kas ja millal Estonian Airi praegune juhatus välja vahetatakse, Parts otsesõnu ei öelnud. Samas on minister olnud varem Andrus Aljase tegemiste - õigemini tegematajätmiste - suhtes ülikriitiline ning andnud mõista, et ainult SASi armust on senine president ametis püsinud.
Partsi väitel oli Eesti riigi huvi, et SAS jääks lennufirma omanikeringi. Seda ainuüksi juba seepärast, et Estonian Airil säiliks võimalus reisijaid ka kaugemale, kui Skandinaaviasse ja mõnesse üksikusse Euroopa linna lennutada.
"Otsesihtkohtade arv peaks tõusma umbes 30ni. Samas peab Estonian Air kergitama enda turuosa ka Eestis. Ausalt öeldes, mul on piinlik kuulda, piinlik lugeda, et Kuressaare lend on jälle ära jäänud. Mina ei ole spetsialist, aga sellised asjad peavad lõppema. See kisub lihtsalt alla Estonian Airi mainet," andis Parts mõista, et lööb lennufirmas korra majja.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele