• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,67%6 065,37
  • DOW 300,64%42 853,73
  • Nasdaq 0,92%19 810,66
  • FTSE 1000,1%8 766,56
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,95
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,67%6 065,37
  • DOW 300,64%42 853,73
  • Nasdaq 0,92%19 810,66
  • FTSE 1000,1%8 766,56
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,95
  • 04.06.10, 13:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air riigile

Sõlmitud leppe kohaselt jääb Estonian Airist 10% SAS-ile ja 90%-lise osaluse saab Eesti riik. Riik peab suurendama omakapitali 280 miljoni võrra ja lennufirma maksma SASile tagasi ka 115,5miljonilise laenu.
Riigi rahalise sissemakse suurus Estonian Airi omakapitali on 280 miljonit krooni, SAS konverteerib aga umbes 33 miljonit krooni Estonian Airile laenatud summast omakapitaliks ehk uut reaalset raha lennukompanii omakapitali ei lisa.
"Riik ei osta lennufirmat SASilt, vaid paneb koos SASiga täiendavat raha ettevõtte omakapitali," rääkis majandusminister Juhan Parts.
Ühtlasi peab Eesti riik lennufirma suuromanikuna maksma nelja aasta jooksul SASile kui ettevõtte suurimale võlausaldajale ära 70 miljoni Rootsi kroonise ehk umbes 115,5 miljoni Eesti kroonise võla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas sai Estonian Air lepingu järgi eelisostuõiguse ja võimaluse osta pärast võla tasumist SASi 10%-line osalus õiglase turuhinnaga.
Äriplaan, mille realiseerimiseks lisatavat kapitali kasutatakse, näeb ette uute ja ökonoomsemate lennukite ostmise.
Teisisõnu, peatselt peaksid Eestisse jõudma kolm uut Bombardieri lennukit, mis juba ammugi tehase angaaris Eestisse lendamist ootavad.
Estonian Air jätkab senist koostööd Star Alliance'iga. See võimaldab saada ka edaspidi osa eelistest, mis tulenevad ühiste lendude opereerimisest Stockholmi, Kopenhaageni ja Oslo suundadel ning võimaldavad osa saada soodustustest SASi koostööpartnerina.
Seni jagunes Estonian Airi omanikering SASi (49%), Eesti riigi (34%) ning investeerimispanga Cresco (17%) vahel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele