• OMX Baltic−0,11%294,39
  • OMX Riga−0,12%915,64
  • OMX Tallinn−0,47%1 976,56
  • OMX Vilnius0,16%1 235,05
  • S&P 5000,00%6 584,29
  • DOW 300,00%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 1000,01%9 283,93
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,21
  • OMX Baltic−0,11%294,39
  • OMX Riga−0,12%915,64
  • OMX Tallinn−0,47%1 976,56
  • OMX Vilnius0,16%1 235,05
  • S&P 5000,00%6 584,29
  • DOW 300,00%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 1000,01%9 283,93
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,21
  • 21.08.10, 09:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pihl tahaks kasumi-ja luksusmaksu

SDE esimees Jüri Pihl kirjutab Delfi arvamusloos, et tööjõu-makse tuleb piirata ja sotsmaksule lagi seada. Samas pooldab ta ettevõtlustulu maksustamist.
"Tööjõumakse tuleb piirata, sealhulgas tuleb sotsiaalmaksule lagi seada, et ettevõtjad oleksid huvitatud kõrgepalgaliste innovaatiliste töökohtade loomisest," kirjutab Pihl.
Tema hinnangul peaks kaaluma tulumaksuerisuste kehtestamist, mis jätab väiksema sissetulekuga inimestele rohkem raha kätte ning sunnib kõrge sissetulekuga inimesi ühiskonnale rohkem tagasi andma.
"Selline muudatus tagab ka stabiilsema eelarvelaekumise," usub sotside esimees.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Täiendava maksumeetmena peaks Pihli arvates mõtlema luksusmaksu kehtestamisele rohkem kui miljon krooni maksvatele sõiduautodele ja väikelaevadele.
"Luksuse maksustamine ei kujune tõenäoliselt märkimisväärseks lisaraha allikaks, kuid see suunaks inimesi säästlikumale hoiakule," loodab Pihl.
Kaaluda tuleb partei esimehe väitel ka ettevõtlustulu mingis osas maksustamist ning maaettevõtlusele maksuerisuste loomist.
"Praegu ei ole ettevõtjatel mingit motivatsiooni maale ettevõtteid asutada: tööjõudu on vähe, maksta tuleb sama palju kui linnas, kus valik on suurem, transport töötajatele tuleb sageli endal korraldada," selgitas Pihl.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele