Saad esimese laenu tasuta. Telli pitsa koju ja saad ka raha kontole. Kutsu sõbrad laenama ja saad boonus-eurosid – selliste reklaamidega püüavad kiirlaenufirmad Soomes kliente.
Soome tarbijakaitseameti juhi Anja Peltoneni sõnul on kiirlaenufirmade reklaamides liialdusi, kirjutab Kauppalehti. Ta pakkus selle nädala kiirlaene käsitlenud seminaril välja mõtte, et kiirlaenude reklaame võiks piirata, nii et need ei mängiks enam kujutlusvõimega.
Justiitsminister Tuija Brax pidas Peltoneni arvamust huvitavaks. „Kiirlaenufirmade reklaamides torkab silma, et need on selgelt noortele suunatud. Kui kiirlaenufirmade reklaamides kasutatakse teismelisi ja kutsutakse neid üles šoppama, siis liigutakse sellise manipulatsiooni alas, kus tuleks mõelda, kas seda ikka peaks lubama,“ ütles Brax.
Praegu oodatakse, millise lahenduse saab alkoholireklaamide imagoloomise piiramise kava. 106 Eduskunta liiget on alla kirjutanud kavale, mis keelaks täielikult alkoholi reklaamimise meeleolupiltide loomisega. Alkoholi saaks reklaamida ainult pudeli kujundi ja toote andmetega.
Veebruaris kehtima hakanud piirangud ei ole kiirlaenude võtmist Soomes vähendanud. Teises kvartalis võeti kiirlaene 62,4 miljoni euro ulatuses (973 miljonit krooni), esimeses kvartalis jäi summa 55,5 miljoni euro juurde (866 miljonit krooni). Kasv seega 12 protsenti.
Tarbijakaitseameti on piirangud siiski laenuturgu puhastanud: laenufirmad ütlevad välja laenu tegeliku intressi, laenajad tuvastatakse ja laene ei anta öötundidel. Teisalt on kiirlaenufirmad laenuvõtmise kallimaks muutnud.
Soome väikelaenufirmade liidu uuringust selgus, et väikelaene võetakse põhiliselt igapäevasteks toidu-, laste- ja kodukulutusteks, aga ka transpordikuludeks, näiteks bussi kuukaardi ostmiseks.
Soome turul annab kiirlaene Eesti pankadest LHV Pank, kes ostis tänavu suvel LHV Groupi suuromanikult Rain Lõhmuselt ära Soome kiirlaenuäri Luottotalo Fenno.
Seotud lood
AS Bigbank teenis esimesel poolaastal 30,1 miljonit krooni kasumit.
Soomes tähtajaliste hoiuste turul võistlev Bigbank hakkab seal pakkuma ka tarbimislaene, kirjutab Kauppalehti.
Credit24 kaubamärki kasutava MCB Finance Groupi turundusjuhi Rain Sepa arvates tuleks Soome mõtet piirata kiirlaenude reklaamimist kaaluda ka Eestis.
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele