Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Harju Elektri kasum kahekordistus
ASi Harju Elekter 2010. aasta III kvartali konsolideeritud müügitulu oli 173,7 miljonit krooni, mis on 44% suurem võrreldava perioodi näitajast ning puhaskasum 13,3 miljonit krooni.
Ärikasum oli 14,3 miljonit krooni (0,92 miljonit eurot). Aasta kolmanda kvartali majandustulemused ületasid prognoose. Ettevõte loodab positiivse arengutrendi jätkumist.
Kontserni 9 kuu müügi-maht oli 438,2 miljonit krooni (28,0
miljonit eurot), mis on võrreldava perioodi suhtes 7,6% vähem.
Kontserni põhitegevuseks on elektrienergia jaotus- ja juhtimisseadmete
tootmine ja müük, mis andis suurima osa - ligi 90% - müügituludest. Tootmisemüügitulu kontsernivälistelt klientidelt kasvas III kvartalis 51% ja oli156,0 miljonit krooni (10,0 miljonit eurot) ning 9 kuuga moodustas 386,4miljonit krooni (24,7 miljonit eurot), mis on 8,4% vähem kui võrreldavalperioodil.
Turgudest domineerisid Kontserni ettevõtete koduturud (Eesti, Leedu ja
Soome), kus realiseeriti 84,6% (93,6%) Kontserni toodetest ja teenustest.Väljapoole Eestit müüdi 65% (65%) Kontserni toodetest. Käesoleval aastal onmüük teistesse riikidesse kasvanud 67,3 miljoni kroonini (4,3 miljonieuroni), mis on 22,9 miljonit krooni (1,5 miljonit eurot) rohkem kui 2009.aasta samal perioodil. Uute turgudena lisandusid Prantsusmaa, Tšehhi jaMalaisia, kuhu müüdi 9 kuuga kokku 26,7 miljoni krooni (1,7 miljoni euro)väärtuses toodangut. Lisaks on Kontsern müünud oma tooteid veel Läti,Portugali, Poola ning väljapoole Euroopa Liitu Valgevene, Ukraina, Venemaa jaNorra turgudele.
Eesti segmendi ettevõtete müük kontsernivälistele klientidele kasvas III
kvartalis ligi 8%. Samas moodustas müügitulu teistelt geograafilisteltsegmentidelt aruandekvartalis 13,2 miljonit krooni (0,84 miljonit eurot), misoli peaaegu poole rohkem kui võrreldaval perioodil. Seega kasvasid Eestisegmendi aruandekvartali äritulud kokku 13,1% 90,2 miljoni kroonini (5,77miljoni euroni). Põhiline kasv saavutati müügist välisturgudele, kuhurealiseeriti 32% (2009.a. III kvartalis 28%) oma toodetest. Kasv saavutatitänu keskpinge jaotus- ja komplektalajaamade müügi suurenemisele Soomes.Eesti segmendi 9 kuu müügitulu oli 196,5 miljonit krooni (12,6 miljonit vähenedes võrreldava perioodi suhtes 9,4%.
Soome majanduses on näha elavnemismärke ja seda peamiselt just ekspordi osas. Soome investeeringud kodumaale olid aruandeperioodil väikesed ja Soome
metalli- ja masinatööstuse ettevõtete tellimuste mahud endiselttagasihoidlikud. Soome ettevõtte jaoks on väga heaks müügiartikliks kujunenudautode elektrilised eelsoojenduskilbid. Aruandekvartalis on suudetudsuurendada oma turuosa ja ka toodete müük näitab jätkuvalt tõusutrendi. Soomesegmendi III kvartali müügimaht oli 2,8-kordne võrreldes eelmise aasta samaperioodiga ning 9 kuuga ületati 2009.aasta taset 0,9%ga. Kui 2009.a saadi 99%müügituludest Soome turult, siis käesoleval aastal on see taandunud 75%le.Koduturu nõudluse vähenemine on suudetud kompenseerida ekspordi kasvatamisega Rootsi. Uue turuna lisandus Malaisia.
Leedu segmendi aruandekvartali müügimaht moodustas 87% ja 9 kuu müügimaht 77% 2009. aasta tulemustest. III kvartalis müüdi Leedu turule kolmandiku võrra
vähem kui võrreldaval perioodil; samas aga kasvas müük välisturgudele 88%,moodustades 43% kvartali müügitulust (III kv 2009: 25%). Samas 9 kuuarvestuses oli tagasiminek just välisturgude osas. 2009.aastal olid Leeduettevõttel suuremahulised lepingud Norra ja Taani klientidega, mis andsid 27%perioodi müügimahust; tänavu on tarned nendele turgudele olnudtagasihoidlikud. Lisandunud on Soome, Prantsusmaa ja Tšehhi. Ligi 80% 9 kuumüügitulust saadi Leedu klientidelt, kusjuures olulise panuse siia andsidmitu suuremahulist projekti, mis realiseerusid juunis.
Kolmandas kvartalis oli Kontserni keskmine töötajate arv 421 (448), sellest
Eestis 270 (293), Leedus 69 (77) ja Soomes 82 (78) töötajat. Üheksa kuukeskmine töötajate arv oli 425 (454). Aruandeperioodi lõpu seisuga töötasKontsernis 440 inimest, mis oli 24 töötajat vähem kui aasta alguses ja 31töötajat vähem kui aasta tagasi. Palgakulu kasvas III kvartalis eelmiseaastaga võrreldes enam kui 9% ja oli 26,5 miljonit krooni (1,69 miljoniteurot). Üheksa kuuga vähenesid kulutused tööjõule 7% 101,0 miljoni kroonini(6,45 miljoni euroni); töötajatele maksti palga, preemiate ja hüvitistenavälja 79,1 miljonit krooni (5,05 miljonit eurot), mis oli 8,4% vähem kuivõrreldaval perioodil. 9 kuu keskmine palk töötaja kohta oli 20 650 krooni(1 320 eurot) ja võrreldaval perioodil 21 140 krooni (1 350 eurot).