Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavmüük ajab firmad pankrotti

    Tänavu on pankrotti läinud üle kahe korra rohkem turismifirmasid kui eelmisel aastal. Turuosaliste arvates peitub põhjus massilises reiside müügis alla omahinna.

    2009. aastal pankrotistus viis reisifirmat, sel aastal on neid juba kümme. Kuid ikka veel peibutavad reisikorraldajad turiste viimase hetke pakkumistega, kus nädalase paketireisi hind on 3900-4900 krooni.
    TEZ Touri juhi Tatjana Arhipova kinnitusel on olukord turismiturul odavate pakkumiste külluse tõttu kriitiline. „Elavnemine ei pruugi alati tähendada positiivset tulemust. Kahjuks ei pannud TopToursi pankrotistumine turiste tegema järeldusi ja nad jätkavad odavate reiside otsimist, ignoreerides asjaolu, et reisikorraldaja ei saa lõpmatuseni müüa reise alla omahinna,“ rääkis ta.
    Turismivaldkonnas on kriisi lõpust vara rääkida, lisas Arhipova. Tema sõnul paraneb olukord, kui Eesti turule jääb neli suuremat reisikorraldajat.
    Sama arvu pakub välja Ljuna Toursi osanik Ljudmila Kasjan. „Eesti on väike riik ja ausalt reisikorraldajad töötada siin ei saa. Seega tekib ebaaus konkurents, mis tirib reisihinnad alla, mis omakorda viib pankrottideni. Ei saa jätkata lennukite täitmist viimase hetke pakkumiste arvelt,“ selgitas ta.
    Kasjani sõnul oli TopToursi pankroti üks põhjus reiside müük alla omahinna, samuti tegevuse lõpetanud Travel In aga oli orienteeritud liiga kallitele suundadele ja spetsiifilistele riikidele.
    Estraveli juhatuse liige Anne Samlik on sama meelt, et kõige suurem probleem on reiside müük alla omahinna. Selle põhjuse tõi ta välja rääkides TopToursi pankrotistumisest, mis pikka aega n-ö patustas selliste müükidega.
    Novatoursi juhi Andre Uustali kinnitusel on konkurentsivõime säilitamiseks paljud reisikorraldajad sunnitud müüma Eestis reise alla omahinna. „Novatoursi poolt kaks aastat tagasi koostatud firmade konsolideerumise ja turult kadumise prognoos osutus õigeks. Konsolideerumine jätkub ning turult võib kaduda veel mõni väiksem firma,“ rääkis ta.
    Uustal lisas, et tšarterreiside turule jäävad usaldusväärsed rahvusvahelised reisikorraldajad, mis lubab säilitada terve konkurentsi 2-3 juhtiva ettevõtte vahel.
    Union Traveli juhi Viktoria Lõndina sõnul mõjub vähene reisikorraldajata arv turule tervendavalt, kuigi kliendid kaotavad. „Hinnad tõusevad ja nii odavalt enam hakkama ei saa. Kui müüa reise 2990 krooni eest, siis võib iga reisikorraldajat oodata TopToursi saatus,“ märkis ta. „Kellelegi olid odavad pakkumised kasulikud, kuid kannatada said inimesed. Kõik tulu bumerangina tagasi,“ ütles Lõndina.
    Tabel Pankrotistunud reisifirmade arv üha suurem 2008. aastaRKRV Reisid OÜ
    Signature Travel Club OÜSuperSeaCat OÜ
    2009. aastaAaria Reisid OÜ2 Miili Travel OÜ
    AdventureExpert OÜEurotour ASHappytours OÜSuntravel AS 2010. aasta
    Alonso OÜColumbus Travel OÜDeirona Invest OÜEmbach Tours OÜLighthouse OÜMadexpress OÜTopTours ASTravel in Tours OÜVerba Trade ASAllikas: äriregister
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.