• OMX Baltic0,12%300,38
  • OMX Riga−0,48%888,68
  • OMX Tallinn−0,2%2 064,57
  • OMX Vilnius0,3%1 206,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,14%8 810,7
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,27
  • OMX Baltic0,12%300,38
  • OMX Riga−0,48%888,68
  • OMX Tallinn−0,2%2 064,57
  • OMX Vilnius0,3%1 206,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,14%8 810,7
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,27
  • 06.01.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liiklusõnnetus kitsal lumisel tänaval, kes jääb süüdi?

Võime ju kiruda linnavalitsust, maad või taevast mäesuuruste lumevallide pärast, aga eelkõige peame ise olema tähelepanelikud ja kannatlikud väga kitsaks muutunud tänavail liigeldes. Üsna sagedased on pealtnäha väiksed kokkupõrked, mis aga siiski toovad autoomanikule kaasa asjatut aja- ja rahakulu. Kes on süüdi, kui kaks autot kitsal linnatänaval lumeolude tõttu üksteisele otsa vajuvad?
Õnnetusjuhtum 1. Kaks autot on kitsal teel üksteisest möödumas, kuna kummalgi pole ruumi, vajuvad nad lume tõttu üksteisele otsa. Kes on süüdi? Kuidas juhtum lahendatakse?
Kuna mõlemad juhid on rikkunud sama liiklusreeglit, vastutavad ka mõlemad juhid võrdselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Juhul kui liiklusõnnetuses osalenud juhid ei saa süülisuses kokkuleppele, tuleb kohale kutsuda politsei.
Õnnetusjuhtum 2. Kaks autot samasugustes lumistes ja kitsastes tingimustes, aga üks jääb seisma, et teist mööda lasta, paraku vajub liikuv auto siiski teisele peale.
Kes on süüdi ja kuidas olukord lahendatakse?
Tavaliselt jääb süüdi sõidukijuht, kes liikus, sest teise sõiduki juhil ei olnud enam pärast seisma jäämist võimalust oma tegevusega liiklust kontrollida. Juhul kui ka teine sõiduk oleks peatunud, siis oleks asi lahenenud nii, et üks sõidukitest oleks tagurdanud lähima laiema teeosani või ristmikuni ning vabastanud tee nii endale kui ka teisele. Kirjeldatud situatsioonis on aga pigem mindud seda teed, et ehk mahun ikka ära.
Paljudel juhtudel mahubki, aga kui ei mahu, siis oled põhjustanud liikluskahju. Sinu sõiduki kindlustusselts korvab kahjud teisele sõidukile, sinu sõiduki vigastused jäävad kas sinu või sinu ja sinu sõiduki vabatahtliku kindlustuse pakkuja kanda. Muidugi võib juhtumi lahendus varieeruda konkreetse juhtumi üksikasjadest, kuid üldiselt kehtib taoline lahendus.
Targem annab järele. Kokkuvõtvalt võib öelda, et peamised sujuvat liiklust reguleerivad sätted on siiski kaks universaalset põhitõde - targem annab järele, ning ei ole mõtet suruda ennast või oma sõidukit peale seal, kus positiivse tulemuse võimalus on väga väike.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele