Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Looduslik krohv lubab majal hingata

    Hingavad looduslikud krohvid mõjuvad hästi maja tervisele ning on silmale kenad vaadata.
    Tanel Tubin Öko-Projekt Grupp OÜst kinnitas, et tuppa sobib ühtviisi hästi nii savi- kui ka lubikrohv. "Savikrohvi vannituppa veega kokku puututvatele pindadele ei sobi panna. Kerge niiskus ei tee muidugi midagi. Lubikrohv sobib ka niisketesse ruumidesse: traditsiooniliselt kaetakse sellega hoonete fassaade," selgitas ta. "Paduvihmaga saab lubikrohv märjaks, ent soojaga niiskus aurustub."
    Niiviisi hoiab looduslik krohv mädaniku tekke eest: kui näiteks kivistunud lubjarikas krohv imab endasse hästi vett, jaotub see ühtlaselt ning kuivab krohvitud puitpindadest takistamatult välja.
    Dekoratiivkiht võib õhuke olla. Ent milline on piisav ja sobiv krohvikihi pakus? "Fassaadil võiks lubikrohvi paksus olla 18 -24 millimeetrit, samuti siseruumides. Loomulikult, kui tegu on pelgalt dekoratiivsuse pärast krohvitud pinnaga, võib krohvikihi paksus toas olla kas või 10 millimeetrit," rääkis Tubin.
    Looduslik krohv jõukohane ka isetegijale. Savikrohvi puhul piisab kivipinnal õhemast, pooleteisesentimeetrisest krohvikihist. Puitpinnad vajavad paksemat kihti, sest liiga õhukese kihi puhul võivad muidu tekkida mõrad.
    Lihtsamad tööd peaksid olema jõukohased ka isetegijale: väga valesti on midagi keeruline teha.
    Algajal võib lõpptulemus jääda ebaühtlasem, ent eks siingi kehtib vanasõna "ise tehtud, hästi tehtud" - sooja savikrohviga kaetud pinnalt ei olegi vaja loodiga mõõdetavat siledust taga ajada.
    Oluline on lihtsalt mitu kihti (aluskiht, vahekiht ja lõpuks viimistluskiht) krohvida.
    Krohvisegusid saab nii ise kokku segada kui ka valmis kujul osta. "Kui küsimus on vaid ühe seina või toa krohvimises, siis need, kes ise teevad, eelistavad enamasti valmissegusid. Eestis on mitu tootjat, kes lubi- või savipõhist kuivmörti pakuvad, valida saab tera suurust ja värvitooni," selgitas Tubin. "Oma ettevõtte tarbeks segame mördi tavaliselt ise kokku."
    Lubimördi värvitooni määrab lubja osakaal: mida enam lupja, seda heledam. Samuti mõjutab lõpptulemust kasutatava liiva toon: valget karva liiva lisamisel jääb lõpptulemus heledam.
    Savikrohvi värvi määrab peamiselt savi toon, vähem liiva toon ja lisatud kiudained. Eestis leidub seitset liiki savi, mille värvus varieerub hallikast ookrini. Valikus on hallikad ja kollakad toonid. Masstootmisesse erilised värvitoonid tavaliselt ei jõua - need on seevõrra kallimad. Krohvi võib üle värvida kaseiin- või savivärvidega, nii säilivad seina hingavad omadused.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Kaspar Oja: valesti arvutatud inflatsioon annab ettevõtjale väära lähtepunkti
Inflatsiooni välja arvutamisel kasutatud elektri hinna lähteandmed on valed ja tegelik inflatsioon peaks olema väiksem, leiab Eesti Panga ökonomist Kaspar Oja.
Inflatsiooni välja arvutamisel kasutatud elektri hinna lähteandmed on valed ja tegelik inflatsioon peaks olema väiksem, leiab Eesti Panga ökonomist Kaspar Oja.
Toomas Arak: aktsiate hoidmistunnistustega käivad võimalused ja riskid käsikäes
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Arco Vara juhtkond muutub
Uue aasta alguses lahkub töölt Arco Vara arendusjuht Tiit Nõu, kelle töö ülesanded jagatakse ümber teistele ametikohtadele.
Uue aasta alguses lahkub töölt Arco Vara arendusjuht Tiit Nõu, kelle töö ülesanded jagatakse ümber teistele ametikohtadele.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Marko Pomerants: mida targem oled, seda hullem on läbikukkumine
Eksimine on rõõmustamist väärt. Ärge hoiduge konstruktiivsetest konfliktidest! Loobuge headest tavadest! Kõik need seisukohad ja soovitused tunduvad esialgu arusaamatud, aga nad ei ole.
Eksimine on rõõmustamist väärt. Ärge hoiduge konstruktiivsetest konfliktidest! Loobuge headest tavadest! Kõik need seisukohad ja soovitused tunduvad esialgu arusaamatud, aga nad ei ole.
Eliisa Matsalu: häbi, Jaak Roosaare ja LHV!
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Pistikhübriidid elektriautode ajastul: on neile üldse veel kohta?
Täiselektrilisi mudeleid pakuvad juba praktiliselt kõik tootjad ning elektrisõidukite kasutuselevõttu soositakse nii riiklikul tasemel kui ka pankade ja ettevõtete poolt. Elektrisõidukite üha paratamatuna näiv võidukäik on aga pannud autoostjad küsima, milline on tulevikus pistikhübriidsete sõidukite (PHEV) roll ning kas neile on üldse enam mõne aasta pärast turul ruumi?
Täiselektrilisi mudeleid pakuvad juba praktiliselt kõik tootjad ning elektrisõidukite kasutuselevõttu soositakse nii riiklikul tasemel kui ka pankade ja ettevõtete poolt. Elektrisõidukite üha paratamatuna näiv võidukäik on aga pannud autoostjad küsima, milline on tulevikus pistikhübriidsete sõidukite (PHEV) roll ning kas neile on üldse enam mõne aasta pärast turul ruumi?

Olulisemad lood

Sõõrumaa Patarei Merekindlusest: ehitus nii palju ei kallinegi, kui kartsime Projekt sai linnalt ehitusloa
Patarei Merekindluse ehitus läheb maksma umbes 100 miljoni euro ringis, ütles US Real Estate'i omanik Urmas Sõõrumaa.
Patarei Merekindluse ehitus läheb maksma umbes 100 miljoni euro ringis, ütles US Real Estate'i omanik Urmas Sõõrumaa.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.