• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 31.08.11, 08:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüük kasvas juulis 4%

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta juulis eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 4%, teatas statistikaamet.
Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.
Juulis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük ligi 354 miljonit eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta juuliga võrreldes kümnendiku. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta juulis. Selle tegevusala puhul oli üheks languse põhjuseks ka eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Juulis suurenes jaemüük enim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses ligi viiendiku. Hästi läks ka spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel, kus jaemüük suurenes 14%. Mõnevõrra väiksemat kasvu näitasid muud spetsialiseeritud kauplused ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta juuliga võrreldes vastavalt 8% ja 4%.
Toidukaupade kaupluste jaemüük, mis juunis märkimisväärselt paranes, pöördus juulis taas langusesse. Kui juunis suurenes nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis juulis vähenes 1%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi langusele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta juuli kõrge võrdlusbaas ning keskmisest kiirem hinnatõus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2011. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta sama ajaga võrreldes püsivhindades 3%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 437 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta juuliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 12%, eelmise kuuga võrreldes 3%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele