• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teeäärne parkla aitab kauba tervelt kohale

    Transpordi Ametiühing alustas üle-eelmisel nädalal kampaaniaga, et selgitada välja Eesti maanteeäärsete parklate seisukord. "Need vähesed parklad, mis meil Eestis on, pole parklad, vaid peatuskohad ja needki loodud pigem sõiduautodele, kohalikele kallajatele, kes sõidu- ja puhkeajast on sama kaugel kui kuu maast - ning neetki mitte turvalised," kommenteeris Eestis kutseliste autojuhtide ühingu MTÜ Profid AJ eestvedaja Guido Kapp.
    "Meie autojuhid saavad hakkama, kuna siin Eestis ei ole väga vajadust pesemis- ja muude olmetingimuste järele. Kõrvalt on kuulda, et neid võimalusi tegelikult ei ole," lausus Transport International ASi tegevjuht Meelis Mäe.
    Ka Linford ASi direktor Mihkel Vahe märkis, et üldjuhul ei vaja kohalik vedaja Eestis pesemiskohta, sest ööbitakse oma kodus.
    Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Peep Petersoni sõnul peabki mõtlema just välisvedajatele, sest tema hinnangul on viimastel aastatel välisriikide numbritega veokitega toimunud liiklusõnnetustes peapõhjus väsimus, sest neil pole siin kuskil peatuda
    "Võrreldes teiste riikidega pole Eestis raskeveokite parklaid. Piiris ääres on korjeplats, nagu me Narva piiripunkti nimetame. See pole veokiparkla, vaid piirijärjekorra lihtsustamiseks teel ära korjatud veokite plats," leiab Kapp.
    Maanteeamet: takistavad piiratud finantsvõimalused. Petersoni sõnul oleks lisaks puhkekohtadele vaja kohta, kust saaks osta toitu, pesemisvõimalusi ja WCd. Peterson lisas, et nende plaan on käia majandusministeeriumis ja ka maanteeametis ning rääkida parkimiskohtade puudustest. Tema sõnul tuli see, et veokiparklad käivad maantee infrastruktuuri juurde, arutluste käigus kohalikule maanteeametile uudisena.
    "Parklaid ja puhkekohti lühemaks ning pikemaks peatumiseks võiks olla rohkem ja tihedamalt - piiratud finantsvahendite tõttu ei ole olnud piisavalt võimalusi rajada tänapäevaseid parklaid rahvusvaheliste põhimaanteede äärde," kommenteeris maanteeameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Allan Kasesalu. ERAA hinnangul on silmapaistvaim kompleks Eestis praegu Sillamäel, kus on kõik vajalikud olmetingimused. Samuti Koidulas, Narvas ja Luhamaa piiripunktis. Viimasesse rajab ERAA veel ühe parkla, mis tuleb suurem ja vastab kõikidele tingimustele.
    Transpordi Ametiühing leiab, et Eesti peaks küsima nii kohalikelt kui ka välisvedajatelt teedemaksu, millega saaks tulevikus finantseerida rajatavaid veokiparklaid. "Eesti vedaja jaoks ei ole neid parklaid vaja. Praegune parklate arv, kus saab seista, on piisav ja kohalik vedaja ei peaks neid finantseerima, see ei oleks õiglane," rääkis Mihkel Vahe.
    Meelis Mäe on maksude osas ettevaatlik. "Kes praegu kasutab, peab ka selle eest maksma, aga kuidas küsida õige kasutaja käest, on teine teema," arutles Mäe.
    Allan Kasesalu sõnul peab parklaid hooldama nende omanik - põhimaanteedel riik. Ta lisas, et ameti andmetel pole majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil plaanis maanteemaksu kehtestada.
    Magamata või mittekorras sõidukiga juht on maanteel rohkem stressis kui inimene, kes ei pea muretsema. Seega peaksid logistikaettevõtted mõtlema ühtsetele ja konkurentsivõimelistele veohindadele. Kahjuks on praegu määrav see, kes teeb odavamalt - tihti on hind selline, et sellega pole võimalik ära katta ka jooksvaid kulusid, nagu kütus, kindlustus, juhi palk, maksud jne. Seega tekib küsimus, kuidas saab korraldada ausat vedu, kui vedama minnes teada, et sa pead kusagilt kokku hoidma. Sageli hoitaksegi kokku ohutuse arvel.
    Parandama peaks hakkama algusest ehk kauba tarneaegadest. Logistik peab välja mõtlema ja endale selgeks tegema, kui kiiresti/reaalne on kaup kohale saata näiteks Itaaliasse või mujale. Tellija peab mõistma, mida toob endaga kaasa kiirustamine. Veose vedaja peab mõistma, miks on vaja sõidukit hooldada, miks on vaja koormat kinnitada ning miks on vaja anda juhile puhkust. Juht peab mõistma, et terve inimene teel on ohutu jne.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: kui läheks antiutoopia asemel hoopis ... restorani
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Putin: Tahate rohkem gaasi? Kiitke Nord Stream 2 heaks
Venemaa president Vladimir Putin ütles, et Venemaa saab suurendada gaasitarneid Euroopasse kohe, kui Saksamaa annab kasutusloa Nord Stream 2 gaasijuhtmele, kirjutab Financial Times.
Venemaa president Vladimir Putin ütles, et Venemaa saab suurendada gaasitarneid Euroopasse kohe, kui Saksamaa annab kasutusloa Nord Stream 2 gaasijuhtmele, kirjutab Financial Times.
Energiavaesus ähvardab muutuda reaalsuseks
Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Keit Kasemets tõdes, et teatud hinna juures muutub enrgiavaesus Euroopa riikides väga suureks probleemiks.
Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Keit Kasemets tõdes, et teatud hinna juures muutub enrgiavaesus Euroopa riikides väga suureks probleemiks.