• OMX Baltic−0,43%300,96
  • OMX Riga0,1%894,29
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,72
  • OMX Vilnius−0,05%1 200,53
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,13%8 796,98
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,43%300,96
  • OMX Riga0,1%894,29
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,72
  • OMX Vilnius−0,05%1 200,53
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,13%8 796,98
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 13.11.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klientide nappust pole ette näha

Mullu 33% käivet kasvatanud Rocca al Mare Kaubanduskeskuse heale aastale pani nurgakivi 2009. novembris avatud laiendus, mis tõi kaasa klientide arvu märkimisväärse kasvu. Järgneb intervjuu Mati Popsiga, Rocca al Mare Kaubanduskeskuse ASi omaniku Citycon OY Baltimaade äridirektoriga.
Majandustulemused olid mullu head. Mis on selle põhjus? Olime ise tublid, kuid tuleb arvestada, et üks meie toonaseid konkurente Kristiine Keskus töötas enamiku aastast poole koormusega ja avati alles 2010. aasta lõpus (Citycon ostis Pro Kapitalilt Kristiine Keskuse 2011. aasta mais - toim). Hea käekäigu põhjus on pühendunud meeskond, läbimõeldud ja loogiline rentnike kooslus ja paigutus ning turuolukord. Kindlasti mängib rolli asukoht - mõlemad keskused paiknevad kõige intensiivsema liiklusega tuiksoontel ja mõlema klientuur on pärast laienduste avamist tunduvalt kasvanud. Sealjuures on Rocca al Mare põhiklient pereinimene ning Kristiine oma keskmisest noorem ja moeteadlikum.
Kas tarbijate kindlustunde vähenemine avaldab mõju? Oktoobris suurenesid möödunud aastaga võrreldes mõlema keskuse külastatavus ja müügikäive. Aeg ostlemiseks on soodne: säästud on kasvanud ja kuigi toidukaupade hinnad on tõusnud, siis tööstuskaupade omad on jäänud kas samale tasemele või isegi langenud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Palju on räägitud ettevaatlikkusest, kuid mulle tundub, et täpsem oleks öelda, et tarbija on muutunud teadlikumaks. Raha ja aja väärtus on suurenenud, kaubamärgi tähtsus vähenenud ning poes käiakse harvemini, kuid ostukorv on suurem. Keskmise ja keskmisest madalama hinnaklassiga toodete müüjad võivad ka tulevaste aastate suhtes kindlad olla.
Rocca al Mare oli mullu Eesti Energia suurim rohelise energia tarbija - miks? Ühelt poolt tähendab rohelise energia kasutamine ja sellise mõtteviisi juurutamine nii meile kui ka rentnikele lisakulu. Kuid Eesti inimeste keskkonnateadlikkus on teinud arenguhüppe ja kui kaubanduskeskused soovivad klienti kõnetada, siis on keskkonnatemaatikaga tegelemine möödapääsmatu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele