• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.01.12, 10:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevaõnnetus võib Carnivalile maksma minna 95 miljonit

Carnival Corp. ütles, et viie inimese surma põhjustanud õnnetus ning laeva madalikult lahti aitamine võib firmale maksma minna kuni 95 miljonit dollarit.
Carnival teatas, et laeva ei saada töökorda enne praeguse finantsaasta lõppu, mis on 30. novembril. Lisaks prognoosib laevafirma muid kulutusi, mida ei ole praegu võimalik kindlaks määrata.
„On negatiivne lühiajaline mõju broneeringutele kogu laevandussektoris, kuna pilte räsitud laevakerest kajastatakse terves maailmas,” ütles Wyn Ellis, Numis Securitiesi analüütik Londonist. Costa on oluline tootemärk Carnivalile Euroopa turul ning see mõjutab teda väga halvasti.”
"Carnivali aktsia hind reageerib negatiivselt ja jääb volatiilseks,” ütles Ellis, kes kärpis ettevõtte aktsiasoovituse "osta" pealt "hoia" peale. „Laeva rahakulud, välja arvatud kapitalikulud, ei ületa 1 miljard dollarit, mida Carnival peaks suutma katta.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii Londoni börsil kui ka Ameerika börsil on Carnivali aktsia tõusnud sel aastal vastavalt 5% ja 5,7%. Royal Caribbean Cruises Ltd. aktsia on sel aastal tõusnud 16%.
„Tarbijakindlus on pärast selliseid õnnetusi visa taastuma, kuid me ei oota sellepärast pikaajalist negatiivset mõju,” ütles Ellis. „Traagilisi õnnetusi juhtub nii rongiliikluses kui ka lennunduses ning see ei takista inimesi kasutamast kaasaegset transporti.”
Costa Concordia pardal oli rohkem kui 4000 inimest, kui kruiisilaev reede õhtul Itaalias Giglio saare lähistel karile sõitis.      

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele