• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Värviline kütus loob ebavõrdsust

    Sellest aastast ei tohi metsa- ja ehitustöödel enam kasutada erimärgistusega kütust, mis seab metsaomanikud põllumeestest raskemasse seisu.

    Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu tegevjuhi Ott Otsmanni sõnul muutub olukord eriti tobedaks väiketalunike jaoks, kel vaid üks traktor, millega tal tuleb teha nii põllu- kui metsatöid - kui ta hommikul põldu kündes võib kasutada erimärgistusega kütust, siis päeva teises pooles metsast küttepuid välja vedades peab tal paagis olema tavadiisel.
    "Valitsusel oli alguses plaan erimärgistusega kütus tervikuna kaotada, aga eks põllumehed olid sellele vastu, tõstsid kõva kisa ja nii jäi see põllumajandusse see ikkagi alles," selgitas Otsmann.
    Peamiselt teraviljakasvatusega tegeleva OÜ Mõisama PM juhataja Jaanus Ajaots märkis, et loomulikult teeb eridiisli kasutamise piirang tegevust keerukamaks. "Näiteks lükkame talu õuel lund, et oleks võimalik tegutseda ja metsatööde jaoks on vaja ka tee sinna lahti lükata. Metsas tuleb ette ootamatuid olukordi, kus on vaja mõnda masinat tõmmata või mõned lume alla jäänud puud kevadel ära tuua," selgitas Ajaots talutööde eripära. "Ei ole selleks eraldi kütust vahetanud, sest see pole võimalik."
    "Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevjuht Enno Rebane tunnistas, et erimärgistatud kütuse teema on materjalitootjate jaoks väga oluline. Tema sõnul on mure eelkõige selles, et erimärgistuse kaotamine tehti suure kiirustamisega."Pool aastat on antud juhul ette teatamiseks väga lühike aeg," nentis Rebane. "Näiteks muretses üks tootja endale mobiilsed seadmed veidi enne poliitilist otsust erimärgistatud kütuse kaotamiseks ja loomulikult ei osanud ta arvestada, et ei ole tark tegu osta just diiselküttega seadmeid."
    Sellest, kuidas erimärgistatud kütuse kasutamise osaline keelamine maaelu ebavõrdsemaks muudab, loe täpsemalt tänasest Äripäevast.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.