• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.03.12, 13:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kohus jättis jõusse Sebe Ida-Viru lepingu

Jõhvi kohtuniku otsusel kehtib Sebe ja Ida-Viru maavalitsuse magus maakonnaliinide veoleping edasi. Viimase hanke vaidlusi lahkab ka riigihangete vaidlustuskomisjon.
Kaebaja pool ehk AS Harjumaa Liinid peab nüüd ASile Sebe hüvitama 5165 euro suuruse menetluskulu, mis sisaldab riigilõivu ja õigusabikulusid. Harjumaa Liinide 1449 euro suurune menetluskulu jääb ettevõtte enda kanda.
Kuna tegu oli alles esimese astme kohtuotsusega, saab seda vaidlustada.
Veebruari alguses kirjutas Äripäev, et Ida-Viru maakonna bussiliinide teenindamiseks on juba kaheksa aastat sõlmitud vedajatega ajutisi lepinguid. Eelmisel aastal kuulutas maavalitsus välja järjekordse riigihanke ja tänavu 1. veebruarist oleks saanud võitja reisijaid vedama asuda. Paraku läks taas suureks vaidluseks, mille käigus hakkasid nelja hankel osaleja kaebusi lahkama nii riigihangete vaidlustuskomisjon kui ka kohus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Et bussiliiklus maakonnas toimiks, pikendas Ida-Viru maavanem jaanuari lõpus Sebe, Narva Bussivedude ja Lüganuse HVMiga sõlmitud ajutisi veolepinguid. Need pidid kehtima aasta lõpuni või vaidluste lahendamiseni, kui vaidlused lõppenuks varem. Riigihanke lõplikku võitjat ootas püsiv kaheksa-aastane leping ning 42 saastekvoodi müügist saadud raha eest soetatud Iveco bussi. Riigi rahast ostetud busside kasutamise eest vedaja seejuures maksma ei pea.
27. veebruaril sõlmis Ida-Viru maavalitsus parimaks pakkujaks tunnistatud Sebega veolepingu ära ja 1. aprillist hakkasid tuliuued saastekvoodibussid rahvast vedama.
Harjumaa Liinide omanikfirma ATKO Grupp kuulutas maakonnavalitsuse ja Sebe vahel sõlmitud lepingu tühiseks ning ähvardas märtsi algul tõe jaluleseadmiseks kohtusse minna. ATKO Grupp juhatuse liige Margo Tomingase sõnul kasutas Sebe Ida-Virumaal Tartus läbi läinud jokk-skeemi, kus lepingu sõlmimiseks otsiti mõnetunnine piirangute ja keeldudevaba vahe.
2010. aastal said Ida-Virumaa maakonnaliine teenindanud bussifirmad sihtotstarbelise toetusena 29,3 miljonit krooni, lisaks jäi liinidelt teenitud piletitulu ettevõtetele. Sebe arvele langes seejuures kõige rohkem teenindatavaid liinikilomeetreid.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele