Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paabut: inimesed muudavad ostueelistusi

    Kohalikud elanikud ostavad üha enam kasutatud kaupu ning tellivad vajalikke asju nii postiga kui internetist, kommenteeris Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut täna avaldatud jaekaubandusstatistikat.

    Jaekaubandusettevõtete müügimahu kasvu lahkab Annika Paabut:
    Statistikaameti andmetel kasvas jaekaubandusettevõtete müügimaht võrreldes eelneva kuuga püsihindades 2% ning peaasjalikult kasvas müügimaht toidukaupade, alkohoolsete jookide ja tubakatoodete spetsialiseeritud kauplustes ning spetsialiseerimata kauplustes. Aastases võrdluses kasvas jaekaubandusettevõtete müügimaht sarnaselt eelneva kuuga 5,5% ning enim kasvas müük apteekides ja muudes spetsialiseeritud kauplustes, püsihindades vastavalt 14,2% ja 12,9%. Ka kasutatud kaupade kauplused kasvatasid müügimahtusid eelneva aasta sama perioodiga võrreldes jõudsalt – müügimaht oli aprillis eelmise aasta aprilliga võrreldes 12,5% kõrgem.
    Jaekaubanduse müüginumbrid kirjeldavad ühelt poolt kohalike inimeste eelistuste muutust ning teisalt ka seda, et Eesti on jätkuvalt lähinaabrite jaoks atraktiivne turismisihtkoht, mis omakorda suurendab käivet nii toidukaupade kui ka alkoholi ja tubakatoodete spetsialiseeritud kauplustes.
    Jätkuvalt kasvab kasutatud kaupade kaupluste müügimaht ning samuti soetatakse vajalikke kaupu posti ja interneti teel.
    Residentide kulutamisjulgust on kasvatanud nii kasvav reaalne ostujõud kui ka jätkuvalt kasvav tööjõunõudlus. Reaalpalk kasvas selle aasta I kvartalis aastases võrdluses 2,4%. Tööjõunõudluse kasv tähendab seda, et töökohti luuakse juurde ning majapidamiste hirm töökohta ja sissetulekut kaotada on kahanemas. Kindlustunde kasvu kinnitavad ka tasapisi paranenud kindlustunde indeksid.
    Selleks aastaks ootame jaekaubandusmahtude kasvu jätku, kuid kõrgema võrdlusbaasi tõttu oluliselt tagasihoidlikumate määradega. Vaatamata määramatuse kasvule Euroopas ei ole tarbijate ostuotsused toimuvast oluliselt mõjutatud – peamisteks teguriteks on siiski nii töökoha olemasolu, kindlustunne kui ka hinnakasv. Aasta teisel poolel on oodata hindade kasvu pidurdumise jätkumist, mis omakorda kasvatab nii kindlustunnet kui ka tarbimisjulgust.
    Ka sissetulekud peaksid ootuste kohaselt kasvama – ootame sellel aastal palgafondi kasvuks ligi 9%. Senine jaekaubandusettevõtete müügimahu prognoos, mis oli ligikaudu 3%, on esimese kvartali numbreid analüüsides ilmselt liialt konservatiivne. Ilmselt tuleneb see meie ekslikust ja liiga tagasihoidlikust arvamisest turistide kulutuste kohta. Residentidest tarbijad kasvatavad küll tarbimist, ent kuna piiratud eelarve ning kasvanud sundkulutused seavad omad piirid, ootame sisetarbimises siiski vaid tagasihoidlikku kasvu.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.