Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna Vesi sai kohtult hea otsuse
Riigikohus otsustas eile mitte menetleda konkurentsiameti määruskaebust Tallinna ringkonnakohtu 31. mai 2012 määruse suhtes, millega leiti, et ASi Tallinna Vesi teenusleping on haldusleping ehk avalik-õiguslik leping.
See tähendab, et ringkonnakohtu 31. mai lahend on nüüd jõustunud ning Tallinna Vee tariife puudutava kohtuasja arutamist jätkatakse Tallinna halduskohtus. Vastavalt Riigikohtu näpunäidetele peab esimese astme kohus hindama, kas teenusleping on konkurentsiametile siduv, teatas Tallinna Vesi börsile.
Haldusmenetluse seaduse kohaselt on ühepoolsed halduslepingute muudatused lubatud vaid siis, kui see on absoluutselt vajalik, et vältida olulise avaliku huvi rasket kahjustamist. Avalik-õiguslikku lepingut ei muuda kehtetuks lihtsalt ühe seaduse muutmisega.
Käesoleva ajani ei ole konkurentsiamet esitanud erapooletult üle kinnitatud tõendusmaterjale, et näitlikustada, et teenuse kvaliteedi standardid oleks kehtivatega samal tasemel madalamate tariifidega kui konkurentsiamet oleks ettevõtet reguleerinud alates 2001. aastast. Kuivõrd ettevõte ei ole teinud muud, kui täitnud kehtivat avalik-õiguslikku lepingut, siis negatiivse otsusega ühepoolselt lepingu eiramist võib käsitleda olulise menetlusliku rikkumisena, teatas veefirma.
Lahend kinnitab Tallinna Vee poolt kohtule esitatud kaebuse õigsust, kuigi Tallinna ringkonnakohus on siiski oma lahendis juhendanud Tallinna halduskohut hindama, kas teenusleping on konkurentsiametile siduv.
Kui Tallinna halduskohus nõustub, et riigi poolt määratud eelmise regulaatoriga sõlmitud haldusleping on kehtiv ka riigi poolt määratud praeguse regulaatori suhtes, siis oodatavalt tühistab halduskohus vaidlustatud otsused olulise menetlusrikkumise tõttu, kuna konkurentsiamet on jätnud arvestamata asjas olulised asjaolud. Kui konkurentsiamet on seisukohal, et teenusleping kahjustab ülekaalukat avalikku huvi, siis peab konkurentsiamet oma vastavat seisukohta kaitsma eraldi menetluses.