• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,64
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,64
  • 29.10.12, 09:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina kehv müük halvab Hondat

Hiina ja Jaapani territoriaalvaidlus võib Hondale põhjustada kuni 155 000 auto müümata jäämise Hiinas, mistõttu kärpis autotootja majandusaasta kasumi- ja käibeprognoosi.
Jaapani autotootja kahandas märtsis lõppeva majandusaasta puhaskasumi prognoosi 20% võrra, 375 miljardi jeenini (3,63 miljardit eurot), vahendab Financial Times. Firma ootab enda sõnul kasumi langust tütarfirmadelt Hiinas, viidates mitmetele tootmisettevõtmistele Hiina firmadega.
Lisaks kärpis Honda grupisisest müügiprognoosi 4,3 miljonilt autolt ja veokilt 4,12 miljonini. Kuigi enamik vähenemisest ehk 155 000 autot ja veokit tulenes Aasiast, siis Euroopa müügiprognoosi alandati 25 000 ühiku võrra. Põhja-Ameerika müügiprognoos jäeti muutmata.
Jaapani autotootjad on riigi ühed enim kannatanud firmad Hiinas seoses territoriaalvaidlustega, kuna üha enam hiinlasi on otsustanud boikoteerida Jaapani tooteid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Septembris kukkus Honda müük Hiinas 41% võrreldes aasta varasemaga. Kukkumine on seda rängem, et Hiina autoturg on marulises tempos kasvanud ning tõusnud maailma suurimaks autoturuks. Veel maikuus sai Honda nautida Hiinas 90% müügikasvu.
Toyota müük kukkus septembris aastaga 49%, mis oli ühtlasi ka kõige järsem langus. Nissani 35% müügilangus oli küll väiksem, kuid finantsmõju võib firmale olla rängem, sest Hiina turg moodustab suurema osa firma kogumüügist.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele