Hiina autotootja BYD kolmanda kvartali puhaskasum langes 94%, kuna siseturu nõudlus vähenes ning firma päikeseenergia tootmisäri kaotas jätkuvalt raha.
BYD kolmanda kvartali kasum oli 4,6 miljonit jüaani (570 000 eurot). Aasta tagasi oli BYD kvartalikasum 77,4 miljonit jüaani ehk 9,5 miljonit eurot. BYD kasum tõusis siis 580 protsenti investeeringust, mida autotootja ei ole täpsustanud. „Ettevõtte automüük langeb teist aastat järjest,” ütles UBSi Hiina ja Aasia autoanalüüsi üksuse juht Yankun Hou Reutersile.
Jaapani automüügi languse tõttu on Hiinas kasu lõikamas ka BYD, kuid analüütikute sõnul eelistavad tarbijad kvaliteedi tõttu eelkõige Saksa, Korea ja Ameerika autosid.
Hiina ja Jaapani territoriaalvaidlus võib Hondale põhjustada kuni 155 000 auto müümata jäämise Hiinas, mistõttu kärpis autotootja majandusaasta kasumi- ja käibeprognoosi.
Territoriaalvaidluste tõttu Hiinas autode müügilangust nägev Toyota prognoosib selleks aastaks rekordmüüki, kuna nõudlus on olnud tugev ülejäänud Aasia piirkondades ja USAs.
Mitsubishi Motor teatas, et septembris kukkus nende sõiduautode müük aastatagusega võrreldes 62,9%, 2340 sõiduautoni. Põhjuseks Hiina ja Jaapani territoriaalvaidlusest tulenev Jaapani-vastane meelestatus.
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.