Hiina-Jaapani territoriaaltüli suurim võitja on Hyundai
Hiina-Jaapani territoriaaltüli Ida-Hiina meres asuvate saarte pärast mõjub laastavalt Jaapani autotootjate Hiina müügile. Vaidlusest on kõige suuremat kasu lõikamas hoopis Hyundai.
Jaapani autotootjad Toyota, Honda ja Nissan on teatanud negatiivsetest automüügi mõjudest, kuna paljud hiinlased on nende marke saaretüli tõttu boikoteerinud.
Lõuna-Korea autotootja Hyundai teatas seevastu kolmanda kvartali müügist, mis tõusis 13%. Hiinas kasvas autotootja müük sama perioodiga 19%. Jaapani autotootjate Hiina müük langes 41%, kirjutas CNN.
Oktoobris tõusis Hyundai müük Hiinas võrreldes möödunud aastaga 37 protsenti, 80 598 sõidukini. Hyundai teatas, et alustas Hiinas kolmanda tehase rajamist.
Jaapani saatkond saatis Jaapani valitsuse seisukohad, mille kohaselt Ida-Hiina meres asuvad Senkaku saared on osa Jaapani territooriumist, seda nii ajalooliste faktide kui rahvusvahelise õiguse valguses ning need on Jaapani valitsuse kontrolli all.
Jaapani suuruselt teise autotootja sõnul on "realistlik" oodata ettevõttelt majandusaasta prognooside alandamist, kui firma avalikustab järgmisel nädalal majandustulemused.
Hiina ja Jaapani territoriaalvaidlus võib Hondale põhjustada kuni 155 000 auto müümata jäämise Hiinas, mistõttu kärpis autotootja majandusaasta kasumi- ja käibeprognoosi.
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.