• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,16%5 971,3
  • DOW 300,09%42 211,14
  • Nasdaq −0,42%19 463,32
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,16%5 971,3
  • DOW 300,09%42 211,14
  • Nasdaq −0,42%19 463,32
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • 22.05.13, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elektriauto kasutajad oma sõidukiga rahul

Elektriauto kasutajatest on oma sõidukiga rahul või väga rahul 73%, selgub hiljutisest uuringust. 
Sealjuures oli eraisikutest autoomanike rahulolu määr ülikõrge (97%), kinnitab Faktum-Ariko tänavu aprillis elektriauto kasutajate seas läbi viidud uuring.
Elektromobiilsuse programmi (ELMO) juhi Jarmo Tuisu sõnul näitavad uuringu tulemused, et elektriautod on hästi vastu võetud. „Ümber võib lükata müüdi, et elektriauto ei sobi Eestis kasutamiseks ning piiratud sõiduulatus mõjutab inimeste liikumisvabadust. Samas toob uuring välja ka elektriautodega seotud probleemid, millest osad on psühholoogilised ja teised tehnilised,“ mainis Tuisk.
Naised ja mehed tajuvad elektriautode elektriauto sõiduulatust erinevalt. 43% elektriautot kasutavatest meestest hindab elektriauto sõiduulatuseks ühe laadimisega 90 kuni 120 kilomeetrit. Sama pikka läbisõitu usub aga vaid veerand ehk 27% naistest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

93% uuringule vastanud sotsiaaltöötajatest ja riigiametnikest leidis, et elektriauto aitab neil teha igapäevatööd.
Siiski toodi uuringus välja ka puudusi, millest olulisim on väike kilometraaž ühe laadimisega. Piiratud sõiduulatust tajutakse probleemina eelkõige maapiirkondades ja väiksemates asulates.  
Uuringule vastanud sotsiaaltöötajatest kasutab enamik autot igapäevatöös (87%), eraisikud kasutavad autot valdavalt tööle ja töölt koju sõitmiseks (76%).
Veerand elektriauto kasutajatest sõidab autoga iga päev ning 2/3 kas iga päev või peaaegu iga päev.
Uuringu viis KredExi tellimusel läbi Faktum-Ariko. Uuringule vastas 441 elektriauto kasutajat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele