• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 08.01.13, 05:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Auto parima kilohinnaga

Automüüjate ootused algavaks aastaks erinevad kardinaalselt, alustades lootusest, et turg püsiks 2012. aasta tasemel ja lõpetades 15protsendise kasvuga.
Forte Auto juht Raido Toonekurg loodab Eesti autoturult algaval aastal kümneprotsendist kasvu. Top Auto tegevjuht Felor Pärnpuu sõnul näevad nemad aga realistidena vaid tagasihoidlikku, kolme- kuni viieprotsendilist kasvu, nentides, et vaja oleks muidugi suuremat kasvu.
Mullu registreeriti Eestis 19 588 sõiduatot, mis on 2005. aasta tasemel, uut buumi aga automüüjate hinnangul näha ei ole. Silberauto pressispetsialisti Andero Kaha hinnangul oodatakse pigem jätkuvat ja stabiilset kasvu.
Uue aasta prognoosides oli tagasihoidlik Volvo ja Fordi kaubamärki müüv Info- Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu, kes loodab, et 2013. aasta jääb eelmise aasta tasemele. Lillipuu sõnul anti buumiajal liisinguid kergemini. "Nüüd tõmmatakse kotisuu jälle kinni, või vähemasti kaalutakse väga hoolikalt, kellele liisingut võimaldada," selgitas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seda, miks liiguvad Euroopa ja Eesti autoturg teineteise suhtes vastassuunaliselt, põhjenas Toonekurg Eesti väiksusega. "Meie absoluutnumbrid on lihtsalt nii väikesed, et kasv ja langus tuleb protsendina kergemini välja," selgitas ta.
Lillipuu peab aga vastasuunaliselt liikuvate turgude põhjuseks Euroopa riikide autotootjate ulatuslikke soodusprogramme, millega hoiti 2009. aastal turgu järsu languse eest. "Mulle teadaolevalt on tänaseks need programmid lõppenud ja kunstlikult riigid oma autotööstusi enam üleval hoida ei saa," selgitas Lillipuu, kelle hinnagul on Eesti autoturu kasvu põhjuseks oskuslik makromajanduslik tegutsemine. "Nii, nagu kogu majandus tõuseb, peab seda ka automüük," ütles Lillipuu.
Lähemalt loe autoturu trendidest tänasest Äripäevast.
Autor: Marta Jaakson, Ave Lepik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele