• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 11.02.13, 21:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prantsuse autotööstuse tõehetk

Sel nädalal tulevad majandustulemustega välja PSA Peugeot Citroen ja Renault, mis peaksid näitama kogu riigi autotööstuse rasket olukorda ning suurendama survet täiendavate kulukärbete elluviimiseks.
Prantsuse autotootjad on praeguses autoturu kriisis kõige suuremad kannatajad, sest nende müük on enim keskendunud hädas olevatele Lõuna-Euroopa riikidele.
"Pärast katastroofilist 2012. aastat, saab ettevaatlikkus kõigi firmade esmaeesmärgiks," kommenteeris Reutersile Societe Generale'i analüütik Philippe Barrier. "Kuid keskpika perspektiivi tulemus sõltub eelkõige sellest, kuidas firmad suudavad kohanduda põhjas turuga ja valmistuda tulevikuks."
Kolmapäeval avalikustab enda tulemused Peugeot ja päev hiljem Renault. Enne seda kuuleme veel rehvitootja Michelini ja varuosade tootja Faurecia tulemustest teisipäeval.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsimuse all on üha uued kulukärped, nende seas poliitilised tundlikud koondamised. Lisaks on raske aru saada, kui hästi saavad Prantsuse tööstushiiud hakkama pikemaks ajaks prognoositud põhjas oleval autoturul.
Peugeot kaotas mullu kliente Hyundaile ja Volkswagenile ning Renault osa koduturul kukkus 1,1 protsendipunkti jagu 8,4%ni.
Tootlikkus on tõusnud tähelepanu keskpunkti ning selles olukorras plaanib Renault töökoormuse tõstmisega kaotada nelja aastaga 8200 töökohta. Firma tahab teisipäeval saavutada ametiühingutega kokkuleppe kõnelustel, mis algasid juba sügisel.
Renault on lubanud sulgeda mitte ühtegi tehast Prantsusmaal, kui töötajate palgad külmutatakse, töötunde pikendatakse ning töötajad nõustuvad kohustuslike ümberpaigutustega tehaste vahel.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele