• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.02.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Las müüja müüb, lisatööd jäägu teistele

2012. a teisel poolel otsiti ettevõtetesse üha enam müügiinimesi, et suurendada käivet. 70% juhtudel oleks aga olnud mõistlik see ära jätta, andes samas müüjatele rohkem aega otseseks müügitegevuseks ja viies miinimumi nende muud lisategevused-ülesanded.
Võtame näiteks tüüpilise ettevõtte X, kel on viis müüjat. X soovib müügitulemusi suurendada ja palkab juurde veel viis müüjat. Protsessiga kaasnevad värbamiskulud, fikseeritud palgakulud, koolituskulud ja loomulikult ajakulu. Kahe kuu pärast selgub, et neist viiest saab hakkama vaid kaks.
Nokk kinni, saba lahti. Kuna X on pühendanud oluliselt oma ressurssi uute müüjate koolitamiseks ja arendamiseks, jättes olemasolevad n-ö omapäi, tekib nende müüjate seas rahulolematus ja kaks otsustab töölt lahkuda. Ehk kahe kuuga ollakse tagasi seal, kus enne uute müüjate värbamist –  Xs on ikka viis müüjat, raisatud on kaks kuud ja müügikäibe kasv on olematu või minimaalne.
Ettevõte Y aga analüüsib oma viie müüja tööd ning leiab, et 50% nende ajast kulub klientide otsimisele või filtreerimisele ning administratiivsete küsimustega tegelemisele. Seepärast otsustab Y klientide otsimise ja filtreerimise teenuse osta sisse oma ala asjatundjatelt, kes on keskendunud just kliendisuhte loomisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nüüd saavad viis müüjat tegelda juba filtreeritud klientidega, jõudes sama ajakuluga 50% rohkema arvu klientideni kui varem: ettevõtte käive kasvab, kusjuures enamik riskidest on maandatud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele