• OMX Baltic0,02261,66
  • OMX Riga1,33877,47
  • OMX Tallinn−0,161 694,11
  • OMX Vilnius0,15987,68
  • S&P 5000,915 457,56
  • DOW 301,140 788,37
  • Nasdaq 0,6716 802,78
  • FTSE 1001,098 270,84
  • Nikkei 225−0,4836 215,75
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,01
  • OMX Baltic0,02261,66
  • OMX Riga1,33877,47
  • OMX Tallinn−0,161 694,11
  • OMX Vilnius0,15987,68
  • S&P 5000,915 457,56
  • DOW 301,140 788,37
  • Nasdaq 0,6716 802,78
  • FTSE 1001,098 270,84
  • Nikkei 225−0,4836 215,75
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,01
  • 04.03.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistika. Ebaseaduslikust töökäsust tuleb inspektsiooni teatada

Politsei- ja piirivalveameti liiklusbüroo komissar Priit Tuuna soovitab autojuhil tööinspektsiooni või politseisse pöörduda, kui töökäsk sunnib juhti kiirust ületama.
Tuuna andis logistikauudised.ee lugejatele online-intervjuu.
Kuhu peab pöörduma, kui veofirma juhid ja töö organiseerijad – logistikafirmad – nõuavad töö- ja puhkeaja seaduste rikkumist? Kes kannab sellise teo puhul karistust ja milline see on? Veotellimuse vastuvõtmisel peab vedaja hindama, kas seda on võimalik seaduskuulekalt täita. Kõik algab ikkagi reisi planeerimisest. Kui tööandja annab autojuhile ebaseadusliku töökäsu, siis kuulub ta liiklusseaduse alusel vastutusele võtmisele. Teisalt ei tohi ka autojuht ebaseaduslikku töökäsku täita. Seaduses on olemas eraldi nii tööandja kui ka autojuhi vastutusala. Ebaseaduslikest töökäskudest tuleb anda teada eelkõige tööinspektsioonile või politseile. Kollektiivsete huvide paremaks kaitsmiseks on võimalik pöörduda ka oma ametiühingu poole. Kokkuvõttes ei tohiks seaduslik käitumine mõjutada autojuhi palka negatiivselt ja seaduste järgimine turvalisuse huvides peaks olema enesestmõistetav.
Kuidas saab politsei nõuda Eestis töö- ja puhkeaja nõuete täitmist, kui meil pole selleks vastavaid parklaid. Riigimaanteede projekteerimise ja ehitamise eest vastutab maanteeamet. Politsei on oma ettepanekud võimalike puhkekohtade kohta esitanud ja töö jätkub. Sama on teinud erinevad transpordiettevõtete huvide eest seisvad liidud. Maanteeameti info kohaselt on puhkekohti iga 20–50 km järel. Neid võiks olla kahtlemata rohkem. Igal juhul eeldab korrektne ja seadustele vastav vedu nii juhi kui ka vedaja poolt reisi väga head planeerimist.
Seaduse järgi on tööaja ületamise eest ette nähtud trahv. Aga kui ma ületasin tööaega nt 15 minutit, sest parklat ei olnud enne? Jah, võite öelda, et tuleb varem puhkepausile jääda, aga kui ma jään puhkepausile varem, siis miks peaks mulle maksma täis tööpäeva palga? Jah, kuskil on piir, aga 15 minutit võikski olla see piir. Sõidu- ja puhkeaja regulatsiooni järgi on ööpäevane sõiduaeg piiratud 9 tunnini ja ööpäevane minimaalne puhkeaeg peab olema vähemalt 11 tundi. Erandina on lubatud kaks korda kalendrinädalas kasutada kuni 10tunnist sõiduaega. Teine erand lubab autojuhil lühendada puhkeaega kolm korda töönädalas vähemalt 9 tunnini. Korralik reisiplaneerimine eeldab, et autojuht saaks vähemalt 11 tundi puhata. Liiklusoludest või muudest ettenägematutest olukordadest põhjustatud ajalisi kõrvalekaldeid ongi võimalik korvata ettenähtud erandeid kasutades. Politsei suhtub rangemalt olukordadesse, kus kõrvalekalded esinevad juba ka erandites.
Mida arvate sellest, et veokite digikaardi aparaat oleks ühenduses liiklusbüroo keskusega? Kas on võimalik korraldada autojuhtide digikaartide kontrolli iga 28 päeva järel olenemata sellest, millises riigis ta viibib? See on väga innovaatiline ja iseenesest väga tõhus järelevalve meede. Teadaolevalt töötatakse praegu välja satelliitide vahendusel jälgitavat sõidumeerikut, mis põhimõtteliselt peaks olemagi just see, mida te ideena välja tõite. Praegu saame kasutada Euroopa seadustega ette nähtud kontrollmeetmeid. Aga mõte on tore!
Kuidas seletada 140eurost trahvi, kuna veoki vedav sild oli 11 506 kg (lubatud 11 500 kg)? Kas pole tegu norimisega? Kui on tegemist ühe rikkumisega ja kui küsimus on 6 kg massi ületamises, siis mina praktikuna selle eest rahatrahvi ei määraks. Võimalik, et rikkumisi oli ühes kontrolljuhtumis rohkem kui üks ja neid hinnati trahvi määramisel kogumis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele