• OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 500−0,37%6 339,39
  • DOW 30−0,74%44 130,98
  • Nasdaq −0,03%21 122,45
  • FTSE 100−0,05%9 132,81
  • Nikkei 225−0,61%40 818,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 500−0,37%6 339,39
  • DOW 30−0,74%44 130,98
  • Nasdaq −0,03%21 122,45
  • FTSE 100−0,05%9 132,81
  • Nikkei 225−0,61%40 818,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 28.03.13, 06:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusemüüjatel soov pettused peatada

Kütusemüüjad Statoil, Alexela ja Neste tegid Äripäeva palvel maksuametile rea ettepanekuid, kuidas nende ärist käibemaksupettused välja juurida.
1. Maksustada kütus käibemaksuga juba terminalis ehk aktsiisilaos, nagu toimitakse kütuseaktsiisiga. Makskoguja oleks aktsiislao pidaja. Alustada võiks pilootprojektist, et näha, kuidas maksulaekumine paraneb.
2. Anda maksuhaldurile võimalus määrata kütusele minimaalne õiglane turuväärtus, mis oleks alumine piir käibemaksu deklareerimisel ja kütuse vabasse ringlusesse vormistamisel. Juhul, kui vabasse ringlusse vormistatava kütuse väärtus on madalam kui kauba õiglane turuväärtus, peab kaupleja tõendama kauba madala hinna põhjuseid enne selle vabasse ringlusse lubamist.
3. Maksuhalduril tasub kaaluda oma töötaja suunamist igasse aktsiisilattu. Ametnik jälgiks kõiki laos toimuvaid tehinguid, võrdleks tehingu hindu õiglase turuhinnaga ja kõik tehingud peaksid saama enne toimumist ametniku kinnituse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

4. Pöördmaksustamine ja kehtestada kohustus maksta käibemaks tehingu toimumise hetkel või kehtestada käibemaksu ettemaks, mille arvelt saab õiglase turuväärtusega kaupa väljastada, mitte deklareerida käibemaksu järgmisel kalendrikuul.
5. Viia kütuse saatelehed e-keskkonda sarnaselt erimärgistatud diislikütusele, kogu kütuse teekond oleks nii maksuametile online's jälgitav.
6. Kutsuda Õliühingu eestvedamisel ausaid kütusemüüjaid üles liituma kampaaniaga "Aus kütus - maksud makstud!" Kampaania sisu oleks, et iga jaemüüja suudab igal ajahetkel tõendada kütuse teekonna terminalist tanklani või vastupidi.
7. Registreerida kõik rohkem kui viietonnised diislikütuse mahutid, mida ettevõtted või eraisikud kasutavad oma territooriumil omatarbeks ostetud kütuse hoiustamiseks. Sellise ülevaate eesmärk oleks pisteliste kontrollide võimalus, et näha, millist kütust mahutitesse on ostetud ja kes kütust kasutavad. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele