Ave Lepik • 2. aprill 2013
Jaga lugu:

Tarbijakaitseamet käsib lõpetada e-valimiste vastase kampaania

Tarbijakaitseamet tegi ettekirjutuse Keskerakonnaga seotud MTÜ-le Ausad Valimised e-valimiste vastase tänavareklaami lõpetamiseks.

Tallinna tänavatele mõne nädala eest tekkinud plakatitel hoiatatakse e-valimiste ohtude ja riskide eest, tuueks näitena nende läbipaistmatuse ja tuvalisuse puudumise.

Tarbijakaitseamet teatas, et on alustanud nimetatud teabe osas menetlust tavapärase reklaamijärelevalve korras.

Kampaania korraldanud MTÜ Ausad Valimised juhatuse liikme Siret Kotka sõnul on üllatav, et tarbijakaitseameti hinnangul rikub see kampaania tarbijate õigusi. "Kas tunnistatakse sellega, et valimistulemus ongi kaup, mida müüakse parima pakkumise tegijale?“ küsis Kotka.

Hea haldustava kohaselt ei näe tarbijakaitseamet võimalust pooleliolevat menetlust kommenteerida ning käsitleb MTÜ Ausad Valimised pressiteadet püüdena sõltumatut järelevalvetegevust mõjutada ja halvustada, vahendas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Kotka sõnul käsib tarbijakaitseamet 3200-eurose trahvi ähvardusel kampaania kohest lõpetamist. Turetski sõnul on praeguse seisuga tarbijakaitseamet MTÜ-le Ausad Valimised andnud teada, et teabe osas on alustatud haldusmenetlust ning ühestki trahvist ei ole juttu olnud.

Reklaamiseaduse §2 lg 1 p 3 sätestab reklaamina ka avalikustatava teabe, mille eesmärgiks on isiku käitumise avalikes huvides suunamine. Seega ei ole reklaamiseaduse reguleerimisala pelgalt kaubanduslik reklaam, kinnitas Turetski.

"Olgu siinkohal märgitud, et tarbijakaitseamet on järelevalve teostaja reklaamiseaduse üle, olenemata sellest, kes on reklaami tellija või milline on reklaami sisu. Seetõttu on kohatu pressiteates esitatud käsitlus ameti järelevalvelisest sõltuvusest," lisas Turetski.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum