• OMX Baltic−0,46%299,89
  • OMX Riga−0,07%892,89
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,75
  • OMX Vilnius0,16%1 201,53
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,07
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • OMX Baltic−0,46%299,89
  • OMX Riga−0,07%892,89
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,75
  • OMX Vilnius0,16%1 201,53
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,07
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • 05.06.13, 12:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aktsiiside ühtlustamine paneks harvem jooma

Lahjade alkohoolsete jookide aktsiisi tõstmisest kange alkoholiga samale tasemele kaotaksid enim õlletootjad.
Alkoholitootjate ja maaletoojate liidu, mida juhib Liviko juht Janek Kalvi, tellitud ja Turu-Uuringute ASi läbiviidud uuringust selgus, et aktsiiside ühtlustamisest tingitud hindade muutus vähendaks enim õlletarbijaid. Kõige vähem puudutaks aktsiiside ühtlustamine veini tarbimist, ent ligi viiendik viina tarbijatest hakkasid alkoholiliigina salaviina tarbima.
Äripäev kirjutas aprilli alguses, et õlle- ja viinatootjad eesotsas Liviko juhi Janek Kalvi ja A. Le Coqi juhi Tarmo Noobiga purelevad infosõjas - põhjus ebavõrdne alkoholiaktsiis. Sama kogus alkoholi viinas on aastaid olnud 2,6 korda kallimalt maksustatud kui õlles. Kalvi ja tema kaasvõitlejad ei taha sellega leppida.
Turu-uuringute AS leidis, et alkoholiaktsiiside ühtlustamisel jääks valdav osa elanikkonnast oma senise eelistatuima alkoholiliigile truuks, ent vähendades tarbimise sagedust. Uuringust selgus, et ühtlustatud aktsiise sisaldavad hinnad ei anna selget tarbimiseelist ühelegi alkohoolsele joogile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuringu tutvustamisel kajas saalist kriitikat uuringus kasutatud peamise tarbija kohta. Nimelt defineeris Turu-uuringute AS peamiseks tarbijaks inimese, kes tarbib alkoholi sagedamini kui kaks korda kuus. Uuringus osalenud 1001 vastajast oli õlle puhul sagedasi tarbijaid 26%, siidri puhul 4%, long drinki puhul 3%, vahuvein puhul 8% ja viina puhul 9 % sagedasi tarbijaid.
Grünberg nentis, et peamise tarbija definitsioon ei tuginenud millegi muul kui uurimise läbi viinud loogilisel tundmusel. „See võib olla vägivaldne valik, ent meile tundus kaks korda kuus peamise tarbijana loogiline valik,“ ütles Grünberg.
15-74 aastaste seas on alkoholi tarbijaid 69%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele