• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.11.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hankija peab kaitsma pakkuja ärisaladust kõikjal ELis

Hankija peab kaitsma pakkuja edastatud konfidentsiaalset teavet, mis puudutab eelkõige tehnika- või ärisaladusi. Konfidentsiaalse info hoidmise olulisusele on tähelepanu juhitud ka riigihangete direktiivi eelnõus, mille järgi ei avalikusta hankija teavet, mille ettevõtja on pakkumuses konfidentsiaalseks märkinud.
Samade põhimõtete järgi toimitakse kõigis ELi liikmesriikides. Näiteks Rootsis on pakkumused kuni eduka pakkumuse väljaselgitamiseni konfidentsiaalsed, pärast seda sõltub avalikustamine pakkumustes sisalduvast teabest.
Võimalus infot kaitsta. Konfidentsiaalse teabe kaitse tähtsust on rõhutanud ka Euroopa Kohus, märkides, et ausa konkurentsi tagamiseks on oluline, et hankijad ei avaldaks hankemenetluses saadud teavet, mille sisu võidakse kasutada konkurentsi kahjustamiseks. Arvestades suurt kahju, mis võib tekkida teatud info ebaseaduslikust konkurendile avaldamisest, peab hankija andma ettevõtjale võimaluse seda kaitsta.
Seega ei ole ka praeguse riigi­hangete seaduse kohaselt pakkumuste avalikustamine iseenesest välistatud, kui need ei sisalda konfidentsiaalset teavet. Küsimus on eelkõige selles, kuidas hankija saab veenduda, et ta ei avalda salajast infot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oleme nõustamispraktikas soovitanud, et hanke alusdokumendid võiks nõuda pakkumuses esitatud salajase teabe määratlemist. Nii on hankijale pakkumuste avamise järel kohe teada, millist osa saab vajaduse korral pärast eduka pakkumuse väljaselgitamist avalikustada.
Kuna praktikas on seda vähe kasutatud, tuleb hankijal üldjuhul tundliku info väljaselgitamiseks pöörduda pakkuja poole.
Avalikustatav teave. Pakkumuse maksumus ja osamaksumused ning pakkumust iseloomustavad numbrilised näitajad ei ole konfidentsiaalne info, kui neid arvestatakse pakkumuste hindamisel. Hankija peab avatud hankemenetluse korral need andmed avalikustama pakkumuste avamisel protokollis. Konfidentsiaalsus ei laiene ka hankija otsustest teavitamisele. Hankija peab teavitama kõiki pakkujaid tehtud otsustest kolme tööpäeva jooksul ja pakkuja nõudmisel otsuseid ka põhjendama.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele