• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 06.11.13, 23:00

Hankija peab kaitsma pakkuja ärisaladust kõikjal ELis

Hankija peab kaitsma pakkuja edastatud konfidentsiaalset teavet, mis puudutab eelkõige tehnika- või ärisaladusi. Konfidentsiaalse info hoidmise olulisusele on tähelepanu juhitud ka riigihangete direktiivi eelnõus, mille järgi ei avalikusta hankija teavet, mille ettevõtja on pakkumuses konfidentsiaalseks märkinud.
Samade põhimõtete järgi toimitakse kõigis ELi liikmesriikides. Näiteks Rootsis on pakkumused kuni eduka pakkumuse väljaselgitamiseni konfidentsiaalsed, pärast seda sõltub avalikustamine pakkumustes sisalduvast teabest.
Võimalus infot kaitsta. Konfidentsiaalse teabe kaitse tähtsust on rõhutanud ka Euroopa Kohus, märkides, et ausa konkurentsi tagamiseks on oluline, et hankijad ei avaldaks hankemenetluses saadud teavet, mille sisu võidakse kasutada konkurentsi kahjustamiseks. Arvestades suurt kahju, mis võib tekkida teatud info ebaseaduslikust konkurendile avaldamisest, peab hankija andma ettevõtjale võimaluse seda kaitsta.
Seega ei ole ka praeguse riigi­hangete seaduse kohaselt pakkumuste avalikustamine iseenesest välistatud, kui need ei sisalda konfidentsiaalset teavet. Küsimus on eelkõige selles, kuidas hankija saab veenduda, et ta ei avalda salajast infot.
Oleme nõustamispraktikas soovitanud, et hanke alusdokumendid võiks nõuda pakkumuses esitatud salajase teabe määratlemist. Nii on hankijale pakkumuste avamise järel kohe teada, millist osa saab vajaduse korral pärast eduka pakkumuse väljaselgitamist avalikustada.
Kuna praktikas on seda vähe kasutatud, tuleb hankijal üldjuhul tundliku info väljaselgitamiseks pöörduda pakkuja poole.
Avalikustatav teave. Pakkumuse maksumus ja osamaksumused ning pakkumust iseloomustavad numbrilised näitajad ei ole konfidentsiaalne info, kui neid arvestatakse pakkumuste hindamisel. Hankija peab avatud hankemenetluse korral need andmed avalikustama pakkumuste avamisel protokollis. Konfidentsiaalsus ei laiene ka hankija otsustest teavitamisele. Hankija peab teavitama kõiki pakkujaid tehtud otsustest kolme tööpäeva jooksul ja pakkuja nõudmisel otsuseid ka põhjendama.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele