Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink City arendus saab uue hoo

    Täna otsustab Tallinna linnavalitsus, kas võtta vastu Lasnamäele planeeritava kaubandus-meelelahutuskompleksi – tuntud ka kui Tallink City – detailplaneering.

    Seitse aastat töös olnud planeering on tehtud Punane 76 asuva kinnistu kohta, mis paikneb Lasnamäel Peterburi tee, Mustakivi tee ja Laagna tee vahelisel alal. Detailplaneeringu algatamist taotles Tallink Grupi omanikfirma Infortar ASi tütarettevõte INF Maja OÜ. Viimaste juhatusse ja Tallinki nõukogusse kuuluv Ain Hanschmidt ütles Äripäevale, et ei soovi planeeringu sisu enne avaldada, kui ei ole kindel, et see lõpuks vastu võetakse. 
    "See on seesama Tallink City projekt, mida on edasi arendatud. Praegusel momendil oleme astunud nii palju samme tagasi, kui vähegi on võimalik olnud, et saaks selle detaili kätte. Seal on jube palju muudatusi," kommenteeris Hanschmidt napisõnaliselt. Ta märkis, et planeeringu vastu ei ole seni oldud, pigem ollakse hädas bürokraatiaga.
    Kuigi projekt pandi viieks aastaks pausile, on Hanschmidti sõnul üllatav, et aega on nii palju kulunud: "Ma ei näinud unes ka seda, et see detail (-planeering - toim) nii pikalt venib."
    Tallinna Linnaplaneerimise Ameti Lasnamäe ja Pirita osakonna juhataja Mari Heinsoo selgitas, et tegemist on 2007. aastal pooleli jäänud lahenduse muudetud variandiga. Huvi planeeringut jätkata tekkis INF Majal tema sõnul möödunud aastal.
    Näiteks pidi algse projekti kohaselt olema Tallink City üks osa mäesuusahall ja suusatunnel, uue meelelahutuskompleksi südamikuks saab lõbustuspark.
    Pikk ajalugu.Äripäev kirjutas esimest korda 2006. aastal, et AS Infortar rajab Tallinnasse meelelahutuslinnaku Tallink City, millest peaks saama Tallinnale samasugune sümbol nagu sümboliseerib Eiffeli torn Pariisi. Tookord oli projekti valmimisajaks planeeritud 2010. aasta. Projekti kogumaksumus pidi olema 4,5 miljardit krooni (288 miljonit eurot).
    2007. aastal sai meelelahutuskeskuse detailplaneering Lasnamäe linnaosa heakskiidu ning ehitus pidanuks algama järgmisel aastal. 2008. aastal aga selgus, et projekt seisab ning Hanschmidt vaikib. Tallinna linnaplaneerimisamet ootas toona mais juba viis kuud Infortari kooskõlastusi planeeringu märkustele.
    Heinsoo tõdes tookord, et Tallink City aktiivne planeerimistegevus lakkas 2007. aasta detsembris ja pärast seda pole kooskõlastuste vastu enam huvi tuntud. Hanschmidt vaidles siis linnaametnikele vastu ning märkis, et iga asi nõuab oma aja, kuid töö krundiga käib.
    2008. aasta teises pooles oli selge, et projekt külmutatakse majanduskriisi tõttu.
    Nüüd on Hanschmidt ootusärev, kas detailplaneering kinnitatakse või mitte.
    "Lootus sureb viimasena. Tegelikult hakkab projektide detailplaneeringute läbiviimine võrduma imedega. See protsess on kohutavalt pikk," sõnas ta. "Homme (täna - toim) on see alles linnavalitsuses, siis läheb veel avalikule arutelule, sealt edasi linnavolikokku ja nii edasi. See on pikk protsess, kus me oleme keskelt natuke üle.
    Autor: Kadri Põlendik, Ave Lepik
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.