Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Staarid, kellest meil 10 aasta eest aimugi polnud

    Uute firmade ja tegevuste pealetulek on sundinud ka investoreid õppima uusi näitajaid, mille alusel firmasid hinnata.

    Maailma kõige populaarsemal sotsiaalvõrgustikul Facebook täitus hiljuti kümme aastat ning Facebooki vedamisel ongi üheks suuremaks tõusvaks sektoriks saanud sotsiaalmeedia. Tegu on väga huvitava valdkonnaga, kus enamikul juhtudel on firma ülesanne lihtsalt luua keskkond ning kogu sisu tootmine jätta selle kasutajate kanda. Piisava populaarsuse saavutamisel saab hakata sellesse keskkonda reklaami müüma ning sealt peamine raha tulebki.
    Põhimõtteliselt saaks paralleeli tuua vabalevi televisioonikanaliga. Firma loob oma telekanali, inimestele on see kanal tasuta kättesaadav ning firma teenib raha kanalis näidatavate reklaamide pealt. Ainus vahe on aga see, et nemad peavad sisu ise tootma või selle eest maksma, sotsiaalvõrgustikes loovad sisu kasutajad ise. See muudab sotsiaalmeediafirma äri palju kasumlikumaks ning lubab firmal keskenduda vaid tehnoloogia täiustamisele.
    Tegevusalagi ei ole selge. See on aga tekitanud palju vaidlusi investorite ja analüütikute seas, kas näiteks Twitter ja Facebook on tehnoloogiaettevõtted või reklaamiärid. Ühelt poolt palkavad nad meeletul hulgal tarkvarainsenere, kes loovad innovaatilisi tehnoloogilisi lahendusi. Teiselt poolt on neil palgal ka suur hulk reklaami­inimesi ja peamiselt teenivad nad raha vaid reklaamidest. Eks see tegelikkus jääb sinna kahe vahele halli tsooni ning ilmestab uue põlvkonna ­ettevõtete uut struktuuri.
    Need uued ettevõtted aga tähendavad ka seda, et investorid peavad neid uut moodi vaatama. Sellised näitajad, nagu varude käibekordaja või müügipind, on täiesti kadunud, samas kui omakapitali tootlus, puhasrentaablus, müük jne on endiselt küll alles, kuid nende kõrvale on tõusnud uued hinnatavad parameetrid – igakuised aktiivsed kasutajad, ajajoone/seina (time­line) vaatamised, mobiilseadmetest tulenev reklaamitulu. Nendest on näiteks Twitter tuletanud veel omaette suhtarvud, nagu ajajoone vaatamisi keskmise igakuise kasutaja kohta või käive iga 1000 ajajoone vaatamise kohta. Neid suhtarve kasutas firma juba oma IPO-eelsel road show’l.
    Twitter on ilmekas näide sellest, kuidas uute firmade puhul ei loe enam ­ootusi ületavad või neile alla jäävad kasumi- ja käibenumbrid, vaid just need uued näitajad. Firma käive kasvas aastaga üle 100%, lõi analüütikute ­ootusi 11%ga, firma teenis korrigeeritud kasumi, kuigi analüütikud ootasid kahjumit ning selle kvartali kasumiprognoos lõi analüütikute ootusi umbes 10%. Ja tulemus? Aktsia pärast tulemusi järelturu kauplemises peaaegu 20% miinuses.
    Sotsiaalmeedia. Kuigi see ei pruugi tunduda loogiline, siis just need uued näitajad saatsid Twitteri aktsia kolinal põhja. Twitteri iga­kuiste kasutajate arv kasvas 30%, 241 miljonile, kuigi kvartal varem oli juurdekasv 39%. Kolme kuuga registreeris firma 148 miljardit ajajoone vaatamist, mis jäi alla nii kolmanda kvartali 159 miljardile vaatamisele kui ka analüütikute prognoositud 175 miljardile.
    Kes on harjunud traditsiooniliste analüüsidega, veendub, et need ei toimi. Tavahinnangute/suhtarvude järgi on sotsiaalmeedia aktsiad kallid. Üritades firmasid, nagu LinkedIn, Yelp, Twitter või Facebook, analüüsida, tuleb investoril minna päris sügavale ning uurida uusi näitajaid, nagu ajajoone vaatamisi kasutaja kohta, mobiilseadmetest tulenevat tulu, selle osakaalu kogutulus jne. Palju uut avastamist, mis hoiab investori argipäeva veidigi värskema.
    Mis on mis?Facebook – Maailma suurim sotsiaalvõrgustik.Twitter – Mikroblogikeskkond, mis on üles ehitatud 140tähemärgiliste sõnumite ehk säutsute peale.Google – Maailma juhtiv otsingumootor, millele kuulub ka sotsiaalvõrgustik Google+.LinkedIn – Populaarseim tööalaste suhete ja kontaktide sotsiaalvõrgustik.Renren – Hiina ühe suurema sotsiaalvõrgustiku n-ö Hiina Facebooki omanik.SINA – Hiina otsingumootor, mis ühtlasi pakub ka sotsiaalvõrgustiku teenuseid.Zynga – Facebooki ja teiste sotsiaalvõrgustike kaudu veebimänge pakkuv firma.Yelp – Kasutajate enda arvustused kohalike äride ja teenuste kohta.MeetMe – Veebist uusi tutvusi otsitavatele inimestele suunatud teenus.Groupon – Igapäevaste sooduspakkumiste vahendaja.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Ave Lepik
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Rootsi majandus kahanes esimeses kvartalis ootamatult
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea