Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas firma juubel teenima panna?

    Firma juubelit saab kasutada edukalt ettevõtte turundamiseks. Kui üldiselt korraldatakse sünnipäevapidu ning mõni kampaania, siis reisibüroo Estravel ja tema koostööpartnerid läksid isegi nii kaugele, et organiseerisid Eestisse suure reisilennuki.

    Estraveli asutamisest täitus mullu veerand sajandit. “Juubeliaastat kasutasime kommunikatsioonis terve aasta jooksul, kuna 25 aastat on Eesti ettevõtlusajaloo kontekstis oluline verstapost. Rõhusime kommunikatsioonis oma pikale kogemusele ja usaldusväärsusele reisiasjade ajamisel,” rääkis Estraveli turundus- ja kommunikatsioonidirektor Janika Ritson 15. aprillil ilmuvas Äripäeva Firmapeo erilehes.
    Juubel – pilt minevikku ja tulevikkuEraklientidele tegi firma mitu sooduskampaaniat ning spetsiaalsed juubelipakkumised olid ka äriklientidele. Samuti korraldati juubelikonverents, kus räägiti lennunduse ja turismi tulevikust. “See toimus meie valdkonna jaoks strateegiliselt olulises kohas – lennujaamas, ning jätkus lennuki pardal. Koostöös partnerite Finnairi ja Aurinkoga tõime Tallinnasse ühe suurimatest reisilennukitest, mis eelmise aasta jooksul Eestit külastas – Finnairi Airbus A340,” selgitas Ritson.
    Mullu 13. detsembril tähistas juubelit ka Põltsamaa Felix – firma sai 20aastaseks. Turundusdirektor Marek Viiloli sõnul peeti sel puhul meeleolukas pidu töötajaskonnaga. Ettevõtte endistele ja praegustele juhtidele ning pikaajalistele klientidele korraldati samuti tänuüritus koos 10. korda toimunud Felix Cupi golfivõistlusega. Juubelisõnumi edastamiseks kasutati ka oma suurimat toodet, Felixi Tomatiketšupit, mille etiketil ja tarbijamängus rõhutati 20 aasta möödumist ettevõtte loomisest. Toimunu oli siiski vaid soojendus 2015. aastale, mil tähistatakse 95. aastapäeva (Felixi eelkäia asutati 1920. aastal).
    Lipuvabrikul täitus 25 aastat asutamisest selle aasta alguses. Turundusjuht Karina Tõeleid ütles, et sellega seotud mitmed kampaaniad on alles tulemas. Sünnipäevapidu peeti aga ühes koostööpartneritega juba vabrikus kohapeal ära. “Näitasime oma niinimetatud köögipoolt – kus ja kuidas valmib toodang, mida teeme ja müüme. Võib öelda, et oli meeleolukas ja kandis igati vilja,” sõnas ta.
    Värvikad olid ka mullu Baltika ja ASi Flora täht­­päevad. Esimene neist tähistas eelmisel suvel 85. sünnipäev. Rõivatootja Baltika kommunikatsioonijuhi Tiina Urmi sõnul on neil traditsiooniks kaks korda aastas, kevadsuvise ja sügistalvise hooaja alguses, võtta hetkeks aeg maha ja saada kokku oma olulisemate koostööpartnerite ja klientidega, et veidi pidulikumas õhkkonnas koos tutvuda algava hooaja kollektsioonidega. “85. tegevusaasta andis põhjuse ja võimaluse teha seda tavapärasest säravamal ja suuremal moel,” selgitas ta.
    14. augusti õhtul muudeti Lutheri kvartali parkimismaja moemekaks, kus kolme tunni vältel näidati Baltika minevikku, olevikku ja tulevikku.  Vaadata sai arhiivikaadreid  moeettevõte sünni- ja arenguloost, laval olid aga uusimad hooajakollektsioonid Baltika brändidelt.
    Põhjus imagoloogiliseks uuenduskuuriks125 aasta juubelit tähistab tänavu ka AS Flora, mille sünnidaatum on 5. juuli 1889. Traditsiooniliselt on ettevõte tegelenud kodu- ja tarbekeemiaga, kuid üle 20 aasta ollakse tegevad ka  kinnisvara­valdkonnas. Suure juubeli puhul toimub töötajatele, äripartneritele vastuvõtt, kavas on kampaaniad ja telemees Mati Talvik pühendab neile ka ühe osa oma saatesarjas “Ajavaod”. 
    Juubelipidustused on võimalus imagolooliste muudatuste tegemiseks. Näiteks Lipuvabrik tähistab ümmargust tähtpäeva värskendatud visuaali ja logoga.“Uus logo on tasapisi juba käibel, aprillikuu jooksul tahame täielikult uuele identiteedile üle minna,” ütles ettevõtte turundusjuht Karina Tõeleid.  Janika Ritson Estravelist sõnas, et ka nemad töötasid välja juubeliaasta identiteedi ning kõik aasta reklaamitegevused kandsid 25. sünnipäeva sõnumeid ja sümboolikat.
    Kokkuvõttes osutus aasta Estraveli jaoks edukaks. “Võrreldes aasta varasemaga kasvatasime müügikäivet pea 12 protsendi võrra. Meie käive on sama suur nagu kuuel järgmisel konkurendil kokku,” märkis Ritson. “Ainuüksi juubelikonverents tõi kaasa 44 tasuta meediakajastust, sealhulgas jõudsime kõikide suuremate telekanalite õhtustesse uudistesse. Estraveli juubeliaasta sõnumit nägid ürituse kajastuste kaudu hinnanguliselt 752 000 kontakti.”
    LISALUGU
    Baltika: positiivne tagasiside olulisim
    Kui suuri kampaaniaid ei korraldata, võib rahaliselt olla juubeliürituste tasuvust mõõta keeruline. Küll aga aitab tähtpäev firmale taas tähelepanu tõmmata.
    Eelmisel aastal moeõhtuga oma 85 aasta juubelit tähistanud Baltika Grupi kommunikatsioonijuhi Tiina Urmi sõnul saadi ürituse kohta palju positiivset tagasisidet – see oli ka kõige olulisemaks tasuks. “Rahaliselt on sellise ürituse tasuvust raske mõõta – pileteid me moeõhtule ei müünud, küll aga aitas kaasnenud meedia tähelepanu, video ja pildimaterjal kindlasti laiema publiku ette tuua meie uue hooaja kollektsioonid ning anda seeläbi impulsi ka uue hooaja vaimus tehtavateks garderoobiuuendusteks.” AS Flora loodab oma tegemistega jõuda tänavu aga enam noorema tarbijaskonna teadvusse, kes ehk ei teagi, kust on legendaarne pesupulber BioEst pärit. 
    TASUB TEADA
    Sünnipäevakampaaniad on ajast ja arust?- Juubeli puhul tasub teha midagi, mis kannab edasi ettevõtte tegemisi ja väärtusi ning näitab, et ettevõttes on asjad korras.- Ära korraldada juubeliüritust ürituse enda pärast. Kui seda kord 10 aasta jooksul teha, siis korralikult ja läbimõeldult. Kui ettevõtte omanik/juht ei taha ennast ürituse korraldamisse kaasata, siis tegelikkuses tuleks seda teha, sest tema on n-ö ettevõtte nägu.- Mõtle hästi läbi, mida ettevõtte klientidele/töötajatele soovid pakkuda ja millisena ennast sellel üritusel näidata.- Kui ettevõtte tooted ja teenused on suunatud lõpptarbijale, siis mõtle läbi, mis lõpptarbijale mõjub. Kummaline on vaadata ja kuulda, kui ettevõtted korraldavad oma sünnipäeva puhul kampaaniaid. See aeg sai mõni aeg tagasi läbi, aga ometigi üritatakse sünnipäeva najal müüki teha. Selle asemel võiks veidi nutikama kampaania planeerida või oma digikanalid tööle panna ja selle arvel meediakulutusi vähendada.- Kümnendi möödumisel on alati lihtsam ka enda imagot muuta kui niisama. Alati saab tuua oma logo juurde märgi: 10 aastat, 20 aastat jne.- Vajadusel kaasa juubelisündmuste või -aasta ettevalmistamisse professionaalid, kes oskavad nõu ja jõuga aidata.ALLIKAS: Margo Kütt, reklaamiagentuuri Imagine strateegiajuht
    KOMMENTAAR
    Iga üritus vajab n-ö kriisijuhtiTiina Urm, Baltika Grupi kommunikatsioonijuhtÜrituse korraldajana tuleb ennast panna eeskätt külalise rolli – aeg on täna kallis ressurss ning kui kutsume oma kliente, töötajaid või koostööpartnereid meile mitmeks tunniks oma aega pühendama, siis peab see olema seltskonna vääriline.
    Kõik praktilised küsimused, mis võivad tekkida, kõik ohukohad, mis võivad ürituse eel ja kestel külalise head äraolemist mõjutada, tuleks kohe alguses läbi mõelda.Oluline on pöörata tähelepanu detailidele ning püüda kõiki külalisi positiivselt üllatada. Otsa lõppenud tualettpaber või garderoobist kadunud mantel ei kuulu kindlasti nende hulka.
    Positiivset emotsiooni võimendab ka see, kui jagad peol talletatud pilte ning muusikat või leiad kohapeal mõne muu loova tee kohalolnute rõõmu jäädvustada.Alati arvesta sellega, et ükskõik, kui palju ja korralikku eeltööd teed, siis midagi ootamatut juhtub ka kõige paremini korraldatud peol. Hea korraldaja püüab kaardistada kõik võimalikud ootamatused ning nendeks valmis olla, siis suudab ka vajadusel kohe tegutseda.
    Määra korraldusmeeskonda üks kriisijuht, kes saab aidata selliseid ootamatusi lahendada ega ole koormatud plaanipäraste ülesannetega.Kuid mis iganes juhtub – ole heatujuline ning püüa lihtsalt anda endast parim, et olukord lahendada. Sel juhul ei pruugi külalised tähelegi panna, et midagi viltu läks.
    Loe Firmapeo erilehest veel, kuidas valida üritusele catering-firmat, mida pidada silmas väliskülalisi firmapeole või konverentsile kutsudes ning kuidas edukalt messil osaleda.
    Mullu oma 25. sünnipäeva tähistanud Estravel korraldas ühe juubeliaasta ürituse, juubelikonverentsi lennuki Finnair Airbus A340 pardal.Foto: Andres Haabu/Postimees/Scanpix
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.