Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas siseneda uuele turule?

    ManSysi juhatuse liige ja Institute of Exporti esindaja Niel Hoskins soovitab enne välisturule sisenemist otsida endale sihtriigis kogemustega ettevõte, kes oskaks turu kohta nõu anda.

    Niel Hoskins rääkis konverentsil “100 ideed: Nutikalt uuele turule”, et edukaks uuele turule minekuks tuleks teha palju eeltööd. Uurida välja, milline on see turg, kuhu soovitakse siseneda, ja kaardistada konkurentettevõtted. “Soovitan suhelda inimestega, kes on selle maa ettevõtjatega koostööd teinud, siis on nendega kergem suhteid luua. Erinevatel riikidel on erinevad traditsioonid, mida peab kindlasti silmas pidama,” rääkis Hoskins.
    Hoskins rõhutas, et väga tähtis on pühendumine, seda tuleb teha igal võimalikul tasandil ning tasub panustada aega ja ressursse. Samuti peab toode sihtturule sobima ning ka pakend peab olema kohandatud välisturule sobivaks.
    “Ettevõtte kodulehel on välisturule sisenemisel väga suur osa, sest tänu sellele on võimalik saada igalt poolt tähelepanu,” märkis ta. Koduleht peab olema tehtud tipptasemel ja nägema hea välja. Hoskins tõi näiteks, et kui soovitakse siseneda Suur­britannia turule, tuleb kindlasti  kasutada Briti inglise keelt, mitte Ameerika oma, sest viimane teeb Suurbritanniasse sisenemise väga keeruliseks.
    Läti kosmeetikatootja võttis uutel turgudel appi frantsiisid
    Läti looduskosmeetika ettevõtte Attirance jaoks oli kõige lihtsam viis uutele turgudele laienemiseks leida endale frantsiisiettevõtteid.
    Attirance juhataja Martins Jaun­zems rääkis konverentsil, et aastaid tegutsesid nad ainult hulgimüügiettevõttena. Ent viis aastat tagasi avastas Attirance, et on võimalusi lisada oma toodetele lisaväärtust, ning see võetigi eesmärgiks. Selleks, et ka teised saaksid nende kosmeetikat müüa, hakati pakkuma frantsiise.
    Praegu tegutseb Attirance 49 riigis, frantsiisid on neil 15 riigis, muu hulgas Hiinas, Lõuna-Aafrikas, Austraalias, Venemaal, Saudia Araabias, Soomes, Mehhikos, Angoolas, Türgis ja Lätis.
    “Väga raske oli leida esimest partnerit,” meenutas Jaunzems, “aga kui frantsiislepinguid on juba mitu, siis saab öelda, et oled selles vallas tugev.” Ta lisas, et kui nad alles frantsiisilepingutega alustasid, siis selgus, et Läti kohalikel konsultantidel ei olnud selles vallas kogemust. “Nad saatsid meile väljavõtteid raamatutest,” selgitas ta. Siis otsustati kaasata väliskonsultandid, kes on varem frantsiisiga tegelenud, ja see oli õige otsus.
    Jaunzemsi sõnul suhtlevad nad oma partneritega väga tihedalt. “Tuleb toetada häid ideid ja innustada inimesi neid looma,” ütles ta. Hea võimalus uute  kontaktide loomiseks on osaleda foorumitel, näitustel ja messidel ning anda endast märku erinevatele assotsiatsioonidele.
    “Otsustasime umbes aasta tagasi luua kaupluse kõrvale ka spaa, mis on väga edukas. Hiljuti otsustas sama teha ka meie Austraalia partner, kellel läheb samuti väga hästi,” rääkis Jaunzems uute ideede arendamisest.
    Tema sõnul on kaubanduse puhul oluline eelkõige asukoht, sest kui kauplusele ei valita ­õiget asukohta, ei pruugi see pingutustest hoolimata edukas olla. Lisaks soovitas ta leida endale kindel nišš, milles tugev ollakse, ja sellele kindlaks jääda. “Kuigi kosmeetikat on turul väga palju, on väga tähtis kuidagi oma toodetega eristuda,” märkis ta.
     
    Pane tähele
    Välisturule minnes kasuta enda reklaamimiseks erinevaid kanaleid
    Kasuta sotisaalmeediat. LinkedIn’i kaudu on võimalik saada potentsiaalseid koostööpartnereid.Tutvusta oma toote unikaalsust.Kasuta tuntuse suurendamiseks auhindu, mida oled võitnud, ning näita neid avalikult enda kodulehel. Mida prestiižsem ja hinnatum auhind on, seda parem.Loo ühisettevõte, sest see aitab vähendada riske. Ole partneriks suurele ettevõttele, kes turul juba tegutseb.Erinevad sündmused (nt spordiüritused) on hea võimalus tutvustada oma toodet.
    Allikas: Niel Hoskins
     
     Pane tähele
    Kolm soovitust edukaks maailmavallutuseks
    1. Ole frantsiisipartnerile  eeskujuks.
    2. Ole kindel, et valid õige partneri, kui astud pikaajalisse suhtesse.
    3. Usalda oma partnerit, kuid ära kunagi unusta kontrollida tema aktiivsust.
    Allikas: Martins Jaunzems
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.