• OMX Baltic0,32%300,98
  • OMX Riga0,19%894,68
  • OMX Tallinn0,21%2 073,02
  • OMX Vilnius0,53%1 208,81
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,29%8 797,27
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,32%300,98
  • OMX Riga0,19%894,68
  • OMX Tallinn0,21%2 073,02
  • OMX Vilnius0,53%1 208,81
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,29%8 797,27
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 15.08.14, 11:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ferrari purustas hinnarekordi

52-aastane Ferrari purustas kalleima auto rekordi, mis kunagi oksjonil müüdud.
Hoolimata veidi tumedast minevikust, müüdi 1962. aasta Ferrari 250 GTO Bonhamsi poolt 34,65 miljoni dollari (25,9 miljonit euro) eest. See purustas eelmise rekordi, mil 1954. aastal Mercedes Benz Formula One läks müüki 31,6 miljoni dollari eest, vahendab CNBC.
„Turg on hetkel lihtsalt nii tugev,“ kommenteeris autospetsialist Marcel Massini. „See on üks kõrgeimaid hindu kogu kollektsioneerimise ajaloos.“
Ferrari GTOd kuuluvad auto-oksjonite maailma Püha Graalide hulka. Ferrari valmistas neid vaid 36 eksemplari ja need olid 1960ndatel peamised võidusõidu autod.

Artikkel jätkub pärast reklaami

GTOd tulevad harva müügile ja kui see juhtubki, siis tavaliselt kaubeldakse nendega salaja. Ekspertide sõnul müüdi möödunud aastal üks GTO eramüügi käigus 52 miljoni dollari eest. Sellest aga, et GTO müüakse avalikul oksjonil, on möödas juba vähemalt kümme aastat.
Need autod on aga eriliselt hinda läinud viimastal aastatel. Kümme aastat tagasi müüdi GTOsid umbes 10 miljoni dollariga.
Bonhamsi poolt müüdud sõiduk oli 19. GTO, mis Ferrari valmistas. 1962. aastal sõitis sellega prantsuse rallisõitja Jo Schlesser. Samal aastal sattus aga masin õnnetusse ning juht Henri Oreiller sai surma. Nõnda sai sellest esimene GTO, mis on sattunud surmaga lõppenud õnnetusse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele