Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksofirmadel aina rohkem ärikliente

    Elioni ja EMT töötajad kasutavad taksot, et kliendi juurde sõita või öösel ärireisilt tulles lennujaamast koju saada, ütles Eesti Telekomi haldusteenuste juht Mari-Lis Vihul.Foto: Andres Haabu

    Taksofirmadele tööd jätkub, eriti palju on viimasel ajal lisandunud ärikliente, sest mugav teenus aitab raha kokku hoida.

    Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane ütles, et järjest rohkem ärikliente avastab võimaluse kasutada taksosid, et firma transpordi­kulusid kokku hoida. “Selle asemel, et üleval pidada ametiautot: maksta liisingumakseid, kindlustusmakseid ning jooksvaid autohoolduse, mootorikütuse ja parkimise kulusid, kasutatakse töösõitudeks taksoteenust,” kinnitas Rebane. “Usun, et takso kasutamine ametisõitudeks suureneb ka käibemaksuseaduse muudatuse pärast, kus ettevõttele ostetud auto ja sellega seotud kulude käibemaksust võib maha arvata vaid 50%.”
    Pole parkimismuret
    Takso kasutamine on Rebase sõnul mugav. “Pole tarvis muretseda parkimiskoha pärast, pakume teenust uksest ukseni,” ütles ta.
    Klient saab ise valida, kas jätab takso ­ootama või teeb asjatoimetuste lõppedes uue tellimuse. Rebase sõnul on välja kujunenud, et Tallinna piires jõuab takso tellijani 10 minutiga.
    Lepingulistele klientidele pakub Tulika Takso firmakaarte või ühekordseid taksokaarte, mis annavad kehtivast hinnakirjast 10% allahindlust. “Kuu sõitude koondarvele lisame sõidueristuse, millel on välja toodud iga kaardi sõidud eraldi – kuupäev, kellaaeg, läbisõit ja sõidusumma,” selgitas Rebane.
    Tulika firmakaart ehk plastikkaart kehtib Rebase sõnul alates väljastamisest kolm aastat. “See sobib hästi näiteks administratsiooni sõitudeks ning töötajatele, kes saavad nimelise taksokaardi enda kätte,” selgitas ta. Kaardile saab määrata kuulimiidi, samuti võib märkida lisaks firma nimele eraldi osakonna või kaardi kasutaja nime. Arveldamine taksodes käib sarnaselt pangakaardiga.

    Arvel võiks olla ka algus- ja lõpp-punktMari-Lis Vihul, Eesti Telekomi haldusteenuste juht

    Elioni ja EMT töötajad saavad töö ajal tööülesannete täitmiseks kasutada taksokaarti. Taksoga võivad sõita kõik, kel vaja sõita teise majja koosolekule või kliendi või partneri juurde ja kel ei ole isiklikuks kasutuseks tööautot ega vastavat palgakokkulepet. Erandina on lubatud kojusõidud näiteks lennujaamast või öiselt rikete kõrvaldamiselt. Taksole ­eelistatakse meil selveautode ehk ühiskasutuseks mõeldud tööautode kasutamist, sest selveauto on taksosõidust 25–30% soodsam.

    Kasutame nii plastik- (ehk korduvkasutatavaid) kui ka ühekordseid taksokaarte, sõltuvalt sellest, kas töötajal on taksot töösõitudeks vaja pidevalt või aeg-ajalt. Mõlemal juhul on sõidud personaliseeritud ja alati on võimalus tagantjärele sõidu eesmärgi kohta infot küsida. Tore oleks, kui taksoarvel oleks lisaks sõidu hinnale ja kilo­metraažile ka algus- ja lõpp-punkti aadress.Kontrollisime taksode teenuse kvaliteetiMeelis Jurn, Elisa Eesti haldusjuht

    Valisime taksofirma hankega, valikul olid kriteeriumiks teenuse hind ja kvaliteet ning lisa­hüved. Kvaliteeti kontrollisime testperioodil, hindasime muu hulgas teenindust, taksode seisukorda, soliidsust ja puhtust.

    Oleme oma partneriga üldiselt rahul. Kasutame kahte tüüpi taksokaarte – nimelised on neil, kes taksoteenust rohkem kasutavad. Ühekordse kaardi saab töötaja tööalasteks sõitudeks sekretärilt. Iga taksosõidu kohta peab töötaja märkima taksotšekile marsruudi ja sõidu eesmärgi ning võtma sellele juhi kinnituse ja toimetama tšeki sekretärile. Praegune taksoteenuse korraldus on optimaalne ja toimib hästi.

    Külalised taksoga sõitma
    Ühekordne taksokaart ehk paberkaart on Rebase sõnul samuti magnetkaart, kuid sellega saab taksos tasuda vaid ühe korra. “See on ideaalne, kui taksokasutajate ring on suurem ja taksokaart antakse töötajale mingiks kindlaks sõiduks,” selgitas ta.
    Ühekordne kaart on populaarne firma külaliste transpordi korraldamisel. Rebane kinnitas, et ka ühekordsele taksokaardile on võimalik määrata sõidulimiit ja sellisena on see kasutust leidnud kinkekaardina. “Kui sõidu hind ületab kaardile kinnitatud summa, maksab taksokasutaja puuduoleva summa taksojuhile,” täpsustab ta.
    Tallink Takso juhatuse liikme Tõnu Uusmaa sõnul on Tallink Takso ja Takso24 eesmärk pakkuda parimat teenust. Ta täpsustas, et Takso24 on Tallink Takso gruppi kuuluv eraldi kaubamärk, mis pakub veidi madalamat hinda.
    Äriklient saab valida elektrooniliste maksevahendite ja -viiside vahel. “Firmakaart on juriidilise isiku krediitkaart ja maksevahend taksoteenuse kasutamise eest,” ütles Uusmaa. Kaart esitatakse pärast sõitu ja sellele märgitakse makstav summa ja kokku lepitud soodustused. “Reaalne tasumine terve kuu sõitude eest toimub arve alusel alles järgneval kalendrikuul,” lisas Uusmaa. Arvel tuuakse välja taksosõidud kuupäevaliselt, kellaajaliselt, sõidetud kilomeetrid ning maksumus.

    Võimalused töötajate sõidutamiseks

    Firmakaart ehk plastikkaart– Ei ole kuuhooldustasu.– Kehtib kolm aastat.– Sobib administratsiooni sõitudeks ja töötajatele, kes saavad nimelise taksokaardi enda kätte.– Võimalik määrata kuulimiit, samuti võib kaardile märkida lisaks firma nimele eraldi osakonna või kaardi kasutaja nime.– Arveldamine taksodes käib sarnaselt pangakaardiga.

    Ühekordne taksokaart ehk magnetkaart– Puudub kuuhooldustasu.– Saab sõita vaid ühe korra.– Mõeldud töötajale üheks kindlaks sõiduks või firma külaliste transpordiks.– Võimalik määrata sõidulimiit.– Võib kasutada kinkekaardina.– Jääb pärast sõitu taksojuhi kätte.

    Sõit vaid vajadusel
    Ühekordsed firmakaardid sobivad Uusmaa sõnul juhtudeks, kui äriklient soovib tasuda oma külalise või töötaja taksosõidu eest, kuid samas ei saa ega soovi neile väljastada vaba kasutusvõimalusega alalist firmakaarti.
    “Ühekordne firmakaart on samuti krediitkaart ja toimib nii sõidu fikseerimiseks kui ka soodustuse saamiseks sarnaselt tavalise firmakaardiga,” ütles Uusmaa ja märkis, et sõidu lõppedes jääb kaart aga taksojuhile. “See võimaldab ärikliendil pakkuda oma töötajatele taksoteenust vastavalt vajadusele ja etteantud töögraafiku alusel, kuid hoida samas teenuse kasutamine ja kulud kontrolli all,” tõdes ta.
    Kõik väljastatud kaardid on Uusmaa sõnul varustatud kaardinumbriga, mis teeb taksosõitude eristamise aruannetes lihtsaks. “Lähiajal lisandub meie aruannetesse ka algus- ja sihtkoha informatsioon, mida paljud ärikliendid soovivad kasutada,” märkis Uusmaa.
    Nii firmakaardid kui ka ühekordsed firmakaardid väljastatakse Uusmaa sõnul äriklientidele tasuta ning kaartidel ei ole kuuhooldustasu. “Paljuski sõltub soodustuse andmine osutatavast taksoteenuse käibest, aga kindlasti leiame parima lahenduse, et klient alustaks taksoteenuse kasutamist just meie juures,” märkis ta.
    Tšekk on kaardist läbipaistvam
    Sõbra ­Takso juhatuse liikme Mart Palmi sõnul kasutab Sõbra Takso peamiselt taksotšekkide süsteemi. “See on ilmselt nii kliendi kui ka meie jaoks kõige lihtsam, läbipaistvam ja kontrollitavam moodus,” lausus Palm. Ta lisas, et teatud mahust alates tehakse klientidele ka soodustusi, ent see on iga ettevõtte puhul individuaalne.
    Taksofirma valimisel soovitas Palm lähtuda eelkõige taksofirma mainest, taksopargi suurusest ja turul tegutsemise kogemusest. “On üsna selge, et üle kümne aasta turul olnud taksofirma on juba suutnud ennast tõestada, elanud üle palju tõuse ning langusi,” selgitas ta. “Seega suudab ta ehk olla stabiilsem partner kui mõni väiksema sõidukipargiga alles alustanud firma, kes ei pruugi suuremate tellimuste täitmisega alati just toime tulla,” ütles Palm.
    Autor: Ketlin Rauk, kaasautor
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.