Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas rentida matkaautot?

    Caravan Expert juhataja Aleksandr NikolajevFoto: Eiko Kink

    Kuna matkabussidega reisimine on tõesti populaarseks muutunud, tuleks auto juba varakult ära broneerida, sest näiteks Caravan Expertil on 80% suveperioodist juba broneeritud, rääkis ettevõtte juhataja Aleksandr Nikolajev.

    Nikolajevi sõnul matkabussiga Euroopas ja Skandinaavias puhkamisel kitsendusi ei ole ning reisimiseks sobib lisaks suvele ka september ja oktoober, kui mitmel pool veel soojad suvised ilmad on.
    Reisi planeerides tuleks esmalt lähtuda oma eelarvest - mida suurem eelarve, seda kaugemale saab minna. "Kindlasti tuleb arvestada kütusehindadega eri riikides. Näiteks Itaalias või Norras on tankida väga kulukas," tõdes ta.
    Teine oluline aspekt on aeg. "Meie klientidelt tuleb tihti tagasiside, et näiteks kümme päeva on matkabussiga puhkuse jaoks liiga lühike aeg ja järgmine kord renditakse auto juba pikemaks," rääkis Nikolajev. Tema sõnul küsivad nad alati, kuhu matkabussi rentijatel plaanis minna on, kuna nii saab soovitada kõige mugavamat perioodi, optimaalsemat marsruuti ja sobivaid peatusi.

    Lauri Tammik, OÜ Renneks Kaubandus juhataja

    Matkaauto rentija peaks teadma eelkõige seda, et kindlasti ei tasuks rentimist viimasele hetkele jätta ning et suveperioodil on pooleaastane järjekord täiesti tavaline. Ka koolivaheajad on alati täis, eriti hull on olukord juulikuus, sest just sellesse kuusse näivad kõik oma puhkuse sättivat. Autosid ei ole suveks saada, muul ajal need aga seisavad - kliente jätkub, aga ainult suvekuudeks.

    Minu soovitus on, et tasuks puhkus võimalusel muul ajal planeerida, näiteks maikuus. Ka septembris-oktoobris on väga sobilik aeg selleks, et võtta ette pikem automatk lõuna poole, ka hinnad on sel ajal oluliselt soodsamad.

    Mida suurem, seda mugavam
    Nikolajevi sõnul on suurem auto alati mugavam, kuid samas peab sõites arvestama bussi kõrgusega ning jälgima seda piiravaid liiklusmärke. "Soovitame alati tankida ainult suuremate kettide tanklates ning vältida väiksemaid ebausaldusväärseid kohti." Midagi karta pole vaja, julgustas Nikolajev, sest Euroopas ja Skandinaavias on matkabussidega reisimine laialt levinud ja muretuks puhkuseks loodud kõik tingimused - kiirteed, parklad, kämpingud jne.
    Matkaautode hinnad sõltuvad Nikolajevi sõnul auto mudelist ning valitud perioodist. "Meie autopargis on üle 20 auto, mille hinnad varieeruvad umbes 80 eurost 140 euroni päevas sõltuvalt auto suurusest, vanusest ja mugavusklassist," selgitas ta. "Maailmas renditakse välja igas vanuses autosid, meie oma ettevõttes üritame pidevalt autoparki uuendada nii, et enamik autosid on nooremad kui 2011. aasta mudelid."
    Kõik matkabussid on ka kindlustatud. "Kui reisiajal Eestis või välismaal midagi juhtub, tuleb autoabi ja lahendab probleemi," märkis Nikolajev, lisades, et rentnik teenuse eest eraldi maksma ei pea. "Kõik remondiga seotud kulud kannab rendileandja." Samas peaks iga vastustundlik rentija hoolikalt kontrollima auto tehnilist seisu enne väljasõitu. "Meil on oma mehaanikute tiim ja varuosade ladu, et saaks sõiduki kiiresti ja kvaliteetselt läbi vaadata ja vajadusel parandada."
    Mugavus maksab
    OÜ Kindle juhatuse liikme Karmo Arose sõnul tegeleb nende ettevõte matkaautode rendiga aastast 2008. "Algselt tegelesime ainult rendiga, kuid viimased paar aastat oleme uusi matkaautosid ka müünud," märkis ta. Kõik Kindle pakutavad autod on B-kategooria sõidukid, seega võib nendega sõita tavaliste juhilubadega, kui sõidukijuhil on vähemalt paariaastane autosõidukogemus.  

    Soodsam hind ei tähenda alati kokkuhoidu

    Reisi planeerides tasuks OÜ Kindle juhatuse liikme Karmo Arose sõnul lisaks rendihinnale vaadata ka muid aspekte. "Tihti võib mõne vanema auto rendihind olla soodsam, kuid kui reisil tuleb suur läbisõit, siis päris suure osa eelarvest moodustab kütusekulu ning vahel tasub võtta mõnevõrra kallim, kuid ökonoomsem auto, kuna nii saab kokkuvõttes hakkama väiksema eelarvega," märkis ta.

    Samuti tasuks reisi planeerides hoolikalt läbi mõelda marsruut. "Tasub tähele panna, et paljudes Euroopa riikides on kiirteed tasulised," tõdes Aros. "Paljudes riikides saab kiirtee tasusid maksta ühekaupa, kuid mõnes riigis, nagu näiteks Šveits, tuleb korraga tasuda kogu aasta makse."

    Rendi kilomeetrihind sõltub Arose sõnul sellest, kui palju sõidetakse ja kui pikk on reis. "Hinnad on suvel lühematel perioodidel suurusjärgus 130 eurot päev, pikemaks perioodiks rentimisel on hinnad soodsamad." Ka kevad-, sügis- ning talvehooajal on hinnad umbes 20% soodsamad. "Loomulikult on turul erineva hinnatasemega autosid ning vanemad autod on märksa soodsamad," märkis Aros.

    Kuna matkaautodel on väga palju erinevad seadmeid ja funktsioone, peaks enne reisi veenduma, et kõik vajalik toimib. "Ei ole meeldiv poole reisi ajal avastada, et külmik ei tööta ja toit on riknenud. Või et boiler ei küta sooja vett ja kui öösel jahedaks läheb, siis salongiküte ei toimi," märkis ta.

    Aros rõhutas, et kui võtta ette pikem Euroopa reis, tuleks kindlasti leida selleks sobiv sõiduk. "Olenevalt reisiseltskonna suurusest, vanusest ja läbisõidust võib sobilik olla väga erinev sõiduk," märkis ta.
    Näiteks viieliikmelisele reisiseltskonnale soovitab ta madala profiiliga matkaautot, mis on tavaliselt maksimaalselt viiekohaline. Tänu sellele võidab klient 10-15% võrra kütusekulus ning autol on ka mõnevõrra paremad sõiduomadused - ees puudub suur paun, mistõttu on auto vähem vastuvõtlik tuuletakistusele. "Samuti tasub vaadata reisiseltskonda, kas selles on vanemad inimesed, lapsed jne," lisas ta. Eakamate klientide puhul tasub vaadata näiteks voodikohtade asetust, kuna kõrgele ronimine ei pruugi mugav olla. Väikestele lastele mõeldud magamiskohad peaksid olema võrkudega turvatud.
    Pikemat reisi ette võttes on Arose sõnul väga oluline auto tehniline seisukord. "Pole ju meeldiv, kui mõnusa reisi asemel Horvaatias tuleb hoopis autot remontida," tõi ta näiteks. Tema sõnul kehtib reegel, et mida uuem auto, seda parem tehniline seisukord ja väiksemad riskid. See aga ei tähenda, et vanema autoga edukalt reisida ei võiks. Ent uued autod on siiski mõnevõrra mugavamad ja luksuslikumad ning sageli ka ökonoomsemad, märkis ta. Nikolajev lisas, et matkabusside tootmine areneb samas tempos ülejäänud automaailmaga ning ka see sõidukiliik muutub aina uhkemaks, mugavamaks ja ilusamaks.  
    Ettevaatlik tasub olla siis, kui juba esmasel vaatlusel hakkab silma, et autol mõni jupp kusagilt ripub, aken on katki vms. See annab mõista, kuidas auto omanik matkasõiduki hooldamisesse suhtub ja võiks kutsuda ettevaatlikkusele. Seevastu läbisõit ühest vastust anda ei pruugi, hoiatas Aros. "Olen näinud sõidukeid, mis on 30 000 läbisõidu juures halvemas seisukorras kui sõidukid, mis on sõitnud 180 000."

    Broneeri varakult.

    Arvesta kütusehindade ning kiirtee maksudega, mis on eri riikides erinevad. Näiteks Šveitsis tuleb tasuda terve aasta teemaks ühe korraga.

    Auto valikul arvesta reisiseltskonnaga, eakamate klientide puhul tasub vaadata näiteks voodikohtade asetust, kuna kõrgele ronimine ei pruugi mugav olla, lastele mõeldud magamiskohad peaksid olema võrkudega turvatud.

    Kontrolli auto tehnilist seisukorda ja veendu, et lisaseadmed töötavad.

    Peatu turvaliselt
    Kahtlases kohas parkida ei maksa ning pigem tasub seda teha vaid selleks ettenähtud kohtades. "Ei tasu parkida kahtlastes piirkondades, sest sellises piirkonnas võivad matkaautod olla ahvatlev saak varastele," märkis ta. "Samas pole meil sellega väga palju probleeme olnud - kaheksa aasta jooksul on paaril korral juhtunud, et on üritatud autosse sisse murda." Kindlasti peaks auto olema varustatud signalisatsiooniga, mis ohu korral varga peletab.
    Matkaautode rentimine on Arose sõnul väga hooajaline äri. „Suvel on tööd väga palju, muul ajal on vaiksem," märkis ta. Selleks, et juulisse pikem broneering saada, tuleb see teha juba varakevadel. "Siis on autode valik veel lai ning saab endale sobiliku sõiduki valida."
    Autor: Ketlin Rauk, kaasautor
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.