Alkoholitootja Altia Eesti ASi eksport kasvas 2015. aastal 27 protsenti ning ettevõtte kogutoodangust läks kaks kolmandikku Eestist välja, teatas ettevõte.
- Altia Eesti AS tootmiskompleks Tabasalu lähistel Foto: Eiko Kink
„Suurem osa Altia Eesti ASi ekspordist läheb Lätti ja Soome ning teised tähtsamad eksporditurud on Poola, Rootsi ja Taani,“ ütles Altia Eesti AS juhatuse esimees Kristel Mets. „Uute turgudena lisandusid 2015. aastal Ameerika Ühendriigid, Belgia, Kanada, Leedu, Liibanon, Ungari ja Ühendkuningriik,“ märkis Mets, kelle sõnul muutub välisturg ettevõttele üha tähtsamaks.
Eelmisel aastal investeeris Altia 0,5 miljonit eurot uude villimis- ja korkimisseadmesse, mis aitab tugevdada konkurentsivõimet kasvaval eksporditurul. Ettevõte kavatseb tänavu jätkata investeerimist tootmisseadmetesse, et kindlustada konkurentsivõimet eksporditurgudel.
Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja, mille tegevusest moodustab alkohoolsete jookide tootmine 57% ning import ligi 43%. Ettevõttes oli 2015. aasta lõpu seisuga 85 töötajat.
Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka rahvusvahelisi kaubamärke nagu Meukow, Campari ja Amarula.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.