Eelmisel aastal esimeset korda dividende maksnud KPMG advokaadibüroo juhtivpartneri Risto Aguri sõnul ei erine nad konkurentidest, kes maksavad kogu kasumi reeglina dividendina välja. "Meil ei ole vajadust rasva koguda," lisas Agur.
- KPMG advokaadibüroo juhtivpartner Risto Agur. Foto: Andras Kralla
2013. aasta lõpus tegevust alustanud KPMG advokaadibüroo kasvatas eelmisel aastal oma käivet 40% ja maksis omanikule esimest korda dividenditulu. KPMG eelmise aasta käive oli 415 466 eurot, tõustes sellega käibe edetabelis 30. kohale. Büroo kasum oli 18 629 eurot.
Tulevikuplaan on gaas põhjas edasi kasvada ning teha rohkem koostööd nii Eestis kui ka mujal maailmas.
Järgneb intervjuu KPMG advokaadibüroo juhtivpartneri Risto Aguriga.
Mitmel advokaadibürool langesid mullu käibe- ja kasuminumbrid. Teil õnnestus käivet kasvatada 40%. Mis on teie edu taga?
Üks oluline erisus meie puhul on see, et me kanname KPMG ärinime ja töötame globaalses ning multidistsiplinaarses võrgustikus, see eristab meid nii-öelda traditsioonilistest advokaadibüroodest. Me järgime kõiki samu kutse-eetika reegleid, aga töötame mõnevõrra teises keskkonnas. Pakume tipptasemel õigusteenust, aga samas teatud täiendavat lisandväärtust kliendile. Kirss tordi peal on meil multidistsiplinaarne teenuse pakkumine, ehk igas tehingus on lisaks õiguselementidele ka maksu- ning finantsküsimused, mida saame lahendada koostöös KPMG maksu- ja finantsnõustajatega. See on täiendav sünergia, mida me saame kliendi huvides tööle panna.
Kuhu turg liigub - kas lõpuks jäävad alles suured bürood, kes suudavad pakkuda kõike
korraga, ning ühemehe-bürood kipuvad välja surema?
Näeme mõlemat trendi välja joonistumas. Suured turumuutused on olnud Cobalti teke ja Targa Grunte Sutkiene jagunemine mitmeks uueks bürooks. Selliseid spin off’e on viimasel kahel aastal olnud päris palju, see käib käsikäes konsolideerumisega turul.
Kas suuri liitumisi, nagu oli Lawini ja Boreniuse puhul, on turul veel oodata või Eesti turg ei kannata rohkem?
Aeg annab aru. Eesti turg on väike, aga konkurentsitihe. Suure büroo moodustamine, nagu tegid Lawin ja Borenius, on omajagu väljakutse, et see hästi tööle panna.
Kuigi käive kasvas teil 40%, kukkus kasum 26%. Mis on selle taga?
Oleme kiiresti kasvav ettevõte, kes investeerib kogenud talentidesse, võrgustiku koostöö arendamisse ja sellega on seotud kulud. KPMG nime all toimetamine on päris kulukas ehk globaalne kaubamärk maksab palju, aga suures pildis tasub see end ära.
Eelmisel aastal maksite ka esimesi dividende. Milline
on teie dividendipoliitika?
Me ei eristu konkurentidest ja maksame kogu kasumi reeglina dividendina välja. Meil ei ole vajadust rasva koguda. Jooksvast rahavoost saame kõik kulud kaetud.
Mis olid teie büroo jaoks eelmise aasta suuremad sündmused?
Meil on õnnestunud kokku saada väga andekas ja kogenud tiim (üle poole büroo advokaatidest on endised Soraineni advokaadid – toim), samuti on meil õnnestunud üha rohkem võrgustikus koostööd teha. Meil on võimalus kaasata tugevaid spetsialiste erinevatest õigusvaldkondadest, teha tänu sellele mitmekülgset ja huvitavat tööd ning kasvada.
Milliseid eesmärke endale veel seate?
Teenuseportfelli laiendamine on meie iga-aastane strateegiline eesmärk. Kui seni oli ehk suurem rõhk corporate/M&A, pangandus- ja finantsõiguse, tööõiguse ja kinnisvaraõiguse praksise arendamisel, siis järgmine eesmärk on arendada andmekaitse-, IT- ja intellektuaalomandi õiguse praksist ning pakkuda täisteenust äriõiguse kõigis valdkondades. Orgaaniline kasv aastast aastasse portfelli laiendamisel ja ühisosa leidmine globaalse võrgustiku sees on meie strateegiline eesmärk ja võtme-eelis.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.