Piimatoodete ekspordi järsk langus pärast Venemaa kehtestatud impordikeeldu on Soomes tõstnud alkoholi toidukaupade ekspordis esikohale, kirjutab päevaleht Helsingin Sanomat.
- Koskenkorva viin Eesti supermarketis Foto: Raul Mee
Vene turu sulgumine on sundinud
Soome tootjaid otsima uusi ja mitmekesisemaid turge. Näiteks alustas Sinebrychoff Karhu õlle eksporti Hiinasse, kus see leidis head vastuvõttu. See julgustab vaatama ka teiste Aasia turgude poole. Hiinas on järjest kasvav huvi ka konjakite vastu. Larseni konjak on Altia teine suurem eksporditoode Koskenkorva viina kõrval. Hartwalli
longdrink'i on saatnud edu Rootsi turul.
„Mulle tundub, et me veel kiidame (Venemaa presidenti Vladimir) Putinit
sanktsioonide eest,“ ütles lehele Soome toidutööstuse liidu juht Heikki Juutinen.
Kasvu tuleb Soome
alkoholitootjatel otsida just välisturgudelt, sest Soomes on alkoholi kogutarbimine languses. Mõju avaldavad müügi- ja reklaamipiirangud.
Juustu eksport, mis varem oli kaua aega toidukaupade ekspordis suurim tootegrupp, on tänaseks langenud kaheksandale kohale.
Aastal 2014 kahanes Soome toidukaupade eksport 17% ning läinud aasta algusest kuni novembrini veel 10%. Samal ajal eksporditi mullu alkohoolseid jooke (õlut arvestamata) 129 miljoni euro väärtuses.
Seotud lood
Alkoholitootja Altia Eesti müügitulu ja kasumit aitasid kasvatada alkoholiaktsiisi tõusud – inimesed tegid palju etteoste ja see suurendas müüki.
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.