• OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 225−1,24%39 353,57
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,87
  • OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 225−1,24%39 353,57
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,87
  • 25.12.16, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pierre Cardin – mees, kellega ei saa kaubelda

Prantsuse moelooja Pierre Cardin on moetööstuses tegutsenud juba 70 aastat ega plaani karussellilt nii pea maha astuda.
Pierre Cardin koos modellidega oma karjääri kokku võtval moesõul tänavu novembris.
  • Pierre Cardin koos modellidega oma karjääri kokku võtval moesõul tänavu novembris. Foto: Reuters/Scanpix
Cardini käest on küsitud, kui suure summa raha eest ta oma brändi maha müüks. Mees on vastanud, et alla miljardi euro ei tule kõne allagi. “Kui sul pole raha, siis ära osta,” on Cardini vastus sellele, kas summa pole liiga suur. “Ma võin rahulikult surra ka siis, kui ma brändi müünud pole.”
Eksperdid on seesugust väljaütlemist nimetanud küll suurustamiseks, ent Cardini rolli moemaailmas ei tasuks kindlasti alahinnata.
Pierre Cardin on mitmeski mõttes ajalooline disainer – just tema oli see, kes asus oma nime toodetele panema ehk neid litsentsima. Samuti oli Cardin esimene, kes tuli 1980. aastatel välja suurte allahindluste kontseptsiooniga. Ja kuigi Cardini bisnisel ei lähe praegu sugugi nii hästi kui varem, on ta endiselt rahulolev. Pierre Cardini sildiga toodetelt raha koguv Societe de Gestion Pierre Cardini litsentsikäive kukkus eelmisel aastal 13% võrra, 3,3 miljoni euroni. Praegu aktiivsete Cardini brändi litsentside arv on kukkunud paarikümne aasta taguse ajaga märkimisväärselt – 800 litsentsilt 350ni.
Suured pakkumised
Cardin ei kiirusta Bloombergile avaldama, kuidas tema äridel läheb. Küll aga ütles ta, et sai endale kuuluvale Maximi restoraniketile 2,5 miljardi dollari suuruse pakkumise. Maxim on Cardinile kuulunud 35 aastat ning selle hiigelaegadel külastasid Maximi restorane sellised kuulsused nagu näitlejatar Rita Hayworth ning Kreeka laevandusmagnaat Aristotle Onassis.
Cardin pole veel andnud pakkumisele nõusolekut ega sellest keeldunud. “See on nagu kasvatada last, kes tahab põgeneda. Ma pole kunagi raha otseselt vajanud. Ma olen alati oma raha ise teeninud ja hakkama saanud,” ütles Cardin, kes Teise maailmasõja ajal töötas Punases Ristis raamatupidajana.
Pierre Cardini bubble dress
  • Pierre Cardini bubble dress Foto: pierrecardin.com
Hoolimata sellest, et Cardin on 94aastane, tegutseb ta ikka veel oma äri juures iga päev. Kuigi teda vaevavad seljavalud, võtab ta endiselt ette pikki ärireise.
Üks esimesi
Cardin oli muuseas üks esimesi moeloojaid, kes hakkas aastakümnete eest pakkuma välja disaineri loodud valmisrõivaid. Samuti tuli just Cardin välja selliste nüüdseks tuntud rõivalahendustega nagu bubble dress (vöökohast laienev kleit - toim) naistele ning kraeta pintsak meestele. Viimast kandsid sageli ansambli The Beatles liikmed.
Itaalias sündinud Cardin on salalik selles, kui suur on tema varanduse väärtus. “Palju rohkem kui inimesed ütlevad ning palju vähem kui nad arvavad,” ütleb Cardin ise.  
Pierre Cardinile kuulub ka Lõuna-Prantsusmaal asuva väga omapärase välimusega Bubble Palace, mis on alates sellest sügisest müügis. Hind on 300 miljonit eurot ning nii nagu Cardinile kohale, kaubelda temaga ei saa ega maksagi.
“Ma ei pea seda maha müüma. Ma pole kunagi rahast võlutud olnud. Minu jaoks on oluline ainult edu,” teatas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 15:24
Tiktokist, tapeedist ja Trumpist: kuidas luua turundusstrateegia 2025. aastaks
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele