Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uued töötajad kurdavad juhendamise nappust
Töötajate hinnangul võiks nende juhendamine uues ametis olla põhjalikum. Foto: PantherMedia/Scanpix
Tervelt 53,7% küsitletuist tunnistab, et uuele töökohale asudes puudus neil juhendamine/õpetamine kas täielikult või võinuks olla põhjalikum, selgus CV Keskuse vastsest uuringust.
Enim tunnevad juhtnööridest puudust avaliku sektori töövõtjad – koguni 76,1% töötajaist pidas koolitusprogrammi puudulikuks.
CV Keskuse Baltikumi kommunikatsioonijuhi Henry Auväärti sõnul on tööandjatel ootus leida tööturult juba n-ö valmis töötaja, keda ei peaks põhjalikult koolitama, seda on näidanud ka varasemad uuringud. „Siiski ei tohi unustada, et värbamisprotsess ei lõpe töölepingu sõlmimisega – erinevates ettevõtetes võivad samale ametikohale olla hoopis teised eesmärgid ja ka vastutus,“ lisas Auväärt.
Ideaalis on töötajal uuele tööle asudes mentor või usaldusisik, kelle poole vajadusel pöörduda. „Seega nõuab uue töötaja täisvõimsuse saavutamine tugevat panust nii otseselt juhilt, kui ka tervelt meeskonnalt – eriti olukorras, kus ettevõttes puudub uue töötaja koolitusprogramm.“
Uuringus osales 2769 Eesti töövõtjat.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.