Muuga söeterminali pidavale Coal Terminalile terendav pankrot loob Tallinna Sadamale uusi võimalusi, kuna praegu seisavad hooned kasutult.
- Tallinna Sadama kontor Foto: Andras Kralla
Muuga söeterminali maa ja juures olevad kaid kuuluvad Tallinna Sadamale. Söeterminali hoone ja seadmed on aga Coal Terminali omad. Sütt pole ettevõte vedanud juba viis aastat. Eile kirjutas Eesti Ekspress, et firma on esitanud maksejõuetuse väljakuulutamise avalduse ja läheb ilmselt pankrotti.
Kõige parem variant oleks, kui söevedu terminali kaudu jätkuks. Seda pole aga mitu aastat toimunud ning Coal Terminali pankrot toob pikale probleemile vähemalt lahenduse, ütles Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sirle Arro.
"Maa on antud hoonestusõigusena välja Coal Terminalile, mis tähendab, et sellest lepingust loobumine ei ole lihtne. Lepingu lõpetamine avab meile uusi võimalusi, sest sellel alal on väga korralikud kaid ja alad," rääkis Arro.
Sadam otsib söeterminali alale uut kasutusvõimalust ja on juba hakanud võimalikke uusi partnereid otsima, lisas kommunikatsioonijuht.
Seotud lood
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO₂ jalajälge vähendada.