Äripäeva Turunduse TOPi võitis salapärane Soome noormees

14. september 2017, 10:00
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170914/NEWS/170919828/AR/0/AR-170919828.jpg

Äripäeva täna ilmunud Turunduse TOPi võitis 26aastase salapärase soomlase Eestist veetav ühemehe veebiäri, mis teenis eelmisel aastal 1,14 miljonit eurot kasumit. Millega see noormees siis tegeleb?

Dextrous Marketing OÜ tegeleb soomlasest omaniku ning ainsa töötaja Mikko Juhani Yrjänä sõnul tulemuslike reklaamiteenuste müügiga internetis.

Suure tõenäosusega tegeleb Yrjänä Äripäeva andmetel affiliate-turundusega.

Dextrous Marketing OÜ müügitulu kasvas mullu eelneva aastaga võrreldes 122 protsendi võrra, kasum paisus 700 240 euro võrra. Suurimate agentuuritulu teenijate hulgas tõusis firma aasta varasemalt 27ndalt kohalt 9ndale. "See on peamiselt olemasolevate kliendisuhete tugevdamise ning paremate tehingute läbirääkimise tulemus ning kopsakas summa ongi omakorda selle tulemuseks," kommenteeris ettevõtte omanik Mikko Juhani Yrjänä üldsõnaliselt.

Agentuuri kliendibaas kasvas mullu väga vähe ning omanik ei soovi avaldada, kes on ettevõtte suurimad kliendid. "Kuna tehingud, mis klientidega sõlmitakse, on ettevõtte üheks suurimaks konkurentsieeliseks, siis seetõttu ei soovi ma neid avalikustada,” lisas ta.

Yrjäna selgitas, et Dextrous Marketingi ärimudel toimib nii, et kliendid maksavad ainult reklaami tulemuste eest, mitte traditsioonilise reklaami avaldamise eest. “Klassikaline” reklaam toimib nii, et klient teeb kampaania eest ettemaksu, see avaldatakse, kuid selle tulemuslikkusel pole mingit garantiid. “Töötame digitaalse turunduse agentuurina ning enamus meie ettevõtte kasumist tuleb turundusteenuste pakkumisest meie klientidele. Meiega maksab klient ainult otseste tulemuste eest, mille meie reklaam on genereerinud,” toonitas ta

Ta lisas, et ettevõte pakub sõltuvalt kliendi vajadusest laia teenuste spektrit. “Tavaliselt tellivad meie kliendid kogu oma digitaalse reklaamivajaduse meilt ning meie vastutame kõige eest – kampaania planeerimise ja elluviimise ning igapäevaste tegevuste sujuva toimimise eest.”

Nii nähtav kui ka tagaplaanile jääv töö

"Pakume nii nähtavat kui tahaplaanile jäävat veebiarendust, kampaaniate planeerimist, disaini, arendust ja täideviimist, turu-uuringuid ning vajadusel isegi tootearenduse konsultatsiooni,” loetles Yrjänä.

Dextrous Marketingi aastaaruande järgi on firmal üks töötaja, kuid LinkedIni andmetel on ettevõttel kolm töötajat Mauritiu­sel. “Dextrous Marketingil on ainult üks täiskohaga tööaja siin Eestis ning ülejäänud töötajad on vabakutselised, kellega oleme vastavalt vajadusele lepingulistes töösuhetes veebidisaini, tarkvaraarenduse ja copywriting tööde jaoks,” selgitas Yrjänä.
Ta ise töötab ja elab täiskohaga Eestis. Küsimusele, miks ta otsustas oma firma asutada Eestis, vastas soomlane: "Ilma pärast! Nali naljaks, kuid ma olen endiselt seisukohal, et alustavate ettevõtete jaoks on Eesti ärikliima üks parimaid maailmas".

Ettevõtte eelkäija IdealOne UÜ asutati 2013. aastal ning muutus mõne aja möödudes osaühinguks, siis omakorda Dextrous Marketing OÜks. Yrjänä selgitab kõiki neid muudatusi asjaoluga, et omal ajal soovitati tal osta juba asutatud firma, kuna see oli kõige kiirem viis oma firma luua. Sellest on tingitud ka hilisem nimevahetus.

“Hindan Eesti ärikliimat kõrgelt. Kuna ma ei räägi eesti keelt väga hästi, siis teinekord tekib siin-seal raskusi, kuid pean tunnistama, et olen meeldivalt üllatunud, kui hästi eestlased räägivad inglise keelt. Üldiselt on Eestis oma ettevõtte juhtimine väga lihtne,” tõdes soomlane.

Taustalt IT-spetsialist

Rääkides endast, märkis Yrjänä, et on IT-taustaga ning tal on Helsingi Metropolia Ametikõrgkooli arvutiteaduste inseneri bakalaureusekraad. Enne oma ettevõtte asutamist Eestis, töötas ta Soomes ühe videomängude tootja juures IT-spetsialistina. “Olen erinevate turundusvormidega kokku puutunud umbes kaheksa aasta jagu, kuid ligikaudu viis aastat tagasi hakkasin turundusega päris tõsiselt tegelema.”

Viimaste trendidena turunduses, mida ta praegu kasutab, tõi Yrjänä välja avalikult kättesaadavatest tööriistadest Hotjari. “Kasutan seda, et tuvastada kliendi käitumist kodulehtedel. Ülejäänud tööriistad, mida kasutame, oleme arendanud firmasiseselt.”

Yrjänä märkis, et SEO ei mängi turunduses enam nii suurt rolli nagu varem, kuid Facebook on kindla peale väga suur tegija. “Näib, et see muutub iga päevaga üha olulisemaks,” tõdes ta.

Vaata ligi 130 eduka turundusäris tegutseva ettevõtte suurt edetabelit SIIT

TOPi metoodika

Ettevõtted seati valdkonna pingeritta kuue näitaja põhjal: 2016. aasta müügitulu; 2016. aasta müügitulu kasv võrreldes 2015. aastaga; 2016. aasta ärikasum; 2016. aasta ärikasumi kasv võrreldes 2015. aastaga; rentaablus ja varade tootlikkus aastal 2016.

Iga näitaja põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Kuue tabeli punktid liideti. Mida rohkem esikohti, seda kõrgemale koondtabelis ettevõte jõuab. 

 

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    14. September 2017, 10:00
    Otsi:

    Ava täpsem otsing