Euroopa ühendamise rahastu toel soetatav LNG punkerdamisalus, mille Infortar 2020. aastaks soovib Läänemerele seilama saada, läheb maksma 36 miljonit eurot.

- Margus Kaasik, Ain Hanschmidt ja Ants Noot teisipäeval pressikonverentsil
- Foto: Raul Mee
Vähemalt annab sellise numbri Euroopa ühendamise rahastu (CEF) koduleht, Infortari ja Eesti Gaasi esindajad olid laeva hinnast rääkides märkimisväärselt kidakeelsemad. Euroopa Liit on nõus projektist tasuma 20 protsenti ehk 7,2 miljonit eurot.
"See oli väga oluline, et Euroopast see tugi tuli. Kui me vaatame senist praktikat, siis on enamus nende toetatud projekte olnud seotud riikide või riiklike ettevõtetega, aga meie läksime üksi," märkis Infortari juht Ain Hanschmidt laeva hankimist tutvustanud pressikonverentsil.
"Eks see annab julgust ka, sest väljapoole võime kõik olla enesekindlad, aga sees võib-olla tekib kõhklusi. Nüüd selliselt projektide konkursilt võitjana välja tulemine kinnitab, et otsus on õige," lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Laeva ostab Infortar, gaasimüügiga hakkab tegelema Eesti Gaas ning laeva mehitamise ja haldamisega Tallink. 6000kuupmeetrise mahutavusega punkerlaeva kapatsiteedist on võimalik Tallinki seni ainsa LNG-l töötava reisilaevaga Megastar katta ligikaudu 15 protsenti.
LNG punkerlaeva teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere põhja- ja idapoolsem osa, eelkõige Soome laht. Punkerlaev hakkab vastama jääklassile 1A ning teenindama kliente aastaringselt.
LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!