• Jaga lugu:

    Eesti Gaas toob Läänemerele LNG punkerlaeva

    Eesti Gaas tellib veeldatud maagaasi (LNG) punkerlaeva, mis on esimene omataoline Läänemere põhja- ja idaosas. 2020. aastal valmiv laev hakkab teenindama Soome lahel seilavaid keskkonnasõbralikke laevu.

    “Maagaasi kasutus transpordikütusena laieneb kiiresti ja Läänemeri vajab nõudluse teenindamiseks mobiilset infrastruktuuri. LNG punkerlaev on investeering kõrgtehnoloogiasse ja keskkonnasäästu. Siinse piirkonna ainus LNG punkerlaev viib aastas mere kohalt umbes 66 000 tonni CO2,” märkis Eesti Gaasi nõukogu esimees Ain Hanschmidt.
    LNG punkerlaeva teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere põhja- ja idapoolsem osa, eelkõige Soome laht. LNG laev on võimeline punkerdama nii avamerel kui sadamates tankereid, kauba-, teenindus-, reisi- ja teenistuslaevasid, selle mahutid võimaldavad tarnida klientidele ühekorraga kuni 6000m3 veeldatud maagaasi.
    Ligi saja meetri pikkuse LNG punkerlaeva ehitab Hollandi firma Damen. Laev valmib järgides äärmiselt kõrgeid ohutusnõuded, paljud juhtimissüsteemid dubleeritakse. Punkerlaev hakkab vastama jääklassile 1A ning teenindama kliente aastaringselt.
    LNG laeva ehitust finantseerib Infortar ning kaasrahastab Euroopa Liit. Eesti Gaas on sõlminud Infortariga pikaajalise lepingu laeva opereerimiseks ning Tallinkiga tehniliseks toeks ja mehitamiseks.
    “Projektis kohtuvad Infortari kaks peamist ettevõtet – Tallink merenduse ja Eesti Gaas energeetika kogemusega, mõlema teadmisi arvestatakse juba laeva ehitusel ning need saavad peamiseks selle käitamisel. See investeering tõstab nii Eesti merenduse kui laiemalt Eesti majanduse konkurentsivõimet,” lausus Hanschmidt.
    "Eesti Gaas omab piirkonnas täna suurimat LNG tarne ja teenindamise kogemust. Oleme viimastel aastatel välja arendanud eraldi LNG tegevusvaldkonna, teinud üle tuhande LNG truck-to-ship punkerdamise ning maismaalt edasi merele minek on järgmine loogiline samm, nii olemasoleva kogemuse väljendus kui uus väljakutse,” lausus Eesti Gaasi juhatuse esimees Ants Noot
    LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.
    Eesti Gaas tarnib klientidele maagaasi nii torugaasi, surumaagaasi (CNG) kui veeldatud maagaasina (LNG). Lisaks müüb ettevõte elektrit nii kodu- kui äriklientidele ning arendab erinevaid energiatootmislahendusi. Eesti Gaasil on 48 000 klienti ja 220 töötajat.
    Infortar on 447 miljoni euro suuruse omakapitaliga investeerimisettevõte, mille tegevusvaldkonnad on laevandus, energeetika, kinnisvara, hotellindus, taksondus ja trükitööstus. Lisaks 39% osalusele AS-is Tallink Grupp kuulub ASi Infortar investeeringute portfelli ASi Eesti Gaas, ligikaudu 70 000 m² erinevaid hotelli- ja SPA kinnistuid Tallinnas ning üle 350 000 m² maad Tallinnas ja selle ümbruses.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Krüptoturul suur langus: bitcoin poole aasta madalaimal tasemel
Bitcoin langes täna poole aasta madalaimale tasemele ja ligi veerand miljonit kauplejat oli sunnitud positsioonid sulgema kui krüptovaluutad tehnoloogiaaktsiate kannul langemist jätkasid.
Bitcoin langes täna poole aasta madalaimale tasemele ja ligi veerand miljonit kauplejat oli sunnitud positsioonid sulgema kui krüptovaluutad tehnoloogiaaktsiate kannul langemist jätkasid.
Tehniline viga lükkas Tallinki reisi Turust Stockholmi päeva võrra edasi
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Raadiohommikus: rikkaks aastal 2022. Aga ka sõjaohust
Reedeses hommikuprogrammis räägime edukast investeerimisest aastal 2022 ning julgeolekuolukorrast kaitseväe juhataja Martin Heremiga.
Reedeses hommikuprogrammis räägime edukast investeerimisest aastal 2022 ning julgeolekuolukorrast kaitseväe juhataja Martin Heremiga.