Äripäev • 3. oktoober 2018 • 2 min
Jaga lugu:

R-Kioski omanik ostis kohvikuketi Caffeine

Kohvikuketi Caffeine kohvik Tallinna Vanalinnas.  Foto: Scanpix

BaltCap ja Leedu ettevõte Keturi Kambarai otsustasid müüa kohvikuketi Caffeine kontsernile Reitan Convenience, mis opereerib Baltimaades R-kioski, Narveseni ja Lietuvos Spaudos kioskite ja poodide kette.

2007. aastal Leedus asutatud Caffeine tegevjuhid jäävad pärast tehingut ettevõtte tegevjuhtideks ja jätkavad tehinguga kaasneva kasvustrateegia ellu viimist. Tehingu, mille suurust ei avaldatud, peavad heaks kiitma veel kohalikud konkurentsiametid.

Caffeine laienes 2012. aastal pärast BaltCapi investeeringut kolme Balti riiki ja avas kokku 60 kohvikut. „Caffeine loojatel on olnud alati ambitsioon saada turuliidriteks ja neli ettevõtte juhti on alati täitnud kasvustrateegias seatud eesmärk,“ ütles Caffeine juhatusse kuulnud BaltCapi partner Kornelijus Čelutka.

Reitan Convenience kontserni tegevjuht Johannes Sangnesi sõnul paiknevad Caffeine esindused Baltimaade suurlinnades heades asukohtades. „Plaanime enda tegevust Balti riikides laiendada ja otsime võimalusi laieneda ka teistesse riikidesse,“ sõnas Sangnes.

Oma 531 kauplusega ja tuttavate kaubamärkidega nagu R-Kiosk, Narvesen ja Lietuvos Spauda, omab Reitan Convenience Baltimaades juba tugevat positsiooni. „Caffeine Roasters omandamine on meie jaoks loomulik areng, mis aitab meil kohalolekut Baltikumis tugevdada. Veelgi enam, see on üks osa meie visioonist kasvada suurimaks mugavuskaubanduse ettevõtteks Euroopas,“ lisab Sangnes.

Laienemisplaane kinnitab ka Caffeine. „Meil on palju ideid, kuidas arendada enda teenuse vormi ja sisu. Jätkame kohvi joomise propageerimist ja rakendame uusi röstimistehnoloogiaid,“ sõnas Caffeine kõneisik Nidas Kiuberis. Reitanile kuulub 2250 poodi seitsmes erinevas riigis. Eesti tarbijatele on neist ehk kõige tuttavam Soomes ja Eestis tegutev R-Kioski kett. Samas kuuluvad Reitanile ka sellised brändid nagu Narvesen, 7-Eleven, Pressbyrån ja Northland.

Tiia Ilves, R-Kiosk Eesti tegevjuht ja Reitan Convenience Eesti juht leiab, et Caffeine Roasters omandamine loob ettevõttele uusi ja põnevaid võimalusi. „Läbi R-Kioski on Reitan Convenience Eestis juba kanda kinnitanud. Caffeine Roasters’i omandamine loob uusi võimalusi uues segmendis ja ootame põnevusega selle edasi arendamist,“ ütleb ta.

Tehingut konsulteerisid Porta Finance ja Ellec Valiunas. BaltCap jaoks on tegemist viienda exit’iga sel aasta. BaltCap on müünud lennukite teenindus ettevõtte Magnetic MRO, tee- ja infrastruktuuri ehitusega tegeleva TREV-2 grupi, ärikonsultatsiooni ettevõtte Runway BPO ja inseneeriakonsultatsiooni firma Kelprojektas.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt