Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink lõi Helsingis börsikella

    Täna noteeriti Helsingi börsil Eesti laevafirma Tallink, mille aktsia on viimase poole aasta jooksul jooksul kerkinud enam kui viis protsenti.

    Aktsia hinda on kergitanud nii uudis Helsingi börsil noteerimise kohta, kuid ka erinevate Tallinkiga seotud isikute aktsiate kokkuostud.
    Helsingis olev Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene ütles täna Äripäeva hommikuprogrammis, et soomlased tunnevad Tallinki hästi, omasemaks aitab seda teha neile ehk see, et Tallinki uus laev Tellitakse Soome Rauma laevatehasest.
    Täna läheb lahti Tallinki aktsiate kauplemine Helsingi börsil üle pikkade-pikkade aastate. Kuidas teil tänane päev sisustatud on, kui suur huvi on?
    Huvi on suur olnud, tegelikult Tallink on teinud road-show’d erinevates riikides, ka Soomes ja Helsingis. Loodame, et esimene päev on aktiivne. FDRa ehk Soome väärtpaberite hoidmistunnistusi on Soome depositooriumis kogunenud üsna suur hulk miljoneid, nii et likviidsust peaks olema piisavalt ja ootame aktiivset kauplemispäeva.
    Mida investorid või Soome meedia on siiamaani küsinud?
    Tegelikult on Soome meedia ja Soome üldse üsna hästi kursis sellega, mis Tallink teeb. Teadupärast omandas Tallink kaksteist aastat tagasi Silja Line'i, nii et Tallinki tegemised on soomlastele väga hästi teada ja tuntud. On loomulikult tehtud võrdlusi meie konkurentidega, kus on Tallinki tulemusi esile toodud kui oluliselt paremaid. Meie ülesanne on seda head renomeed hoida ja tõestada, et Tallink on suuteline tagama häid finantstulemusi ja maksma investoritele head dividendi.
    Pikaajalise Soome majanduslehe Kauppalehti lugejana ma vaatan, et Viking on ikkagi olnud nagu rohkem oma ja Tallink on siis nagu „virolainen“ – Eesti ettevõte. Kas nüüd võib Tallink täitsa omaks saada soomlastele?
    No eks näis. Meid on küll viimaste nädalate jooksul väga kiidetud seetõttu, et me oleme otsustanud oma järgmise laeva tellida Raumast ja seal on samuti toodud võrdlus Viking Line’iga, kes otsustas oma järgmise laeva tellida Hiinast. Nii et ajakirjandusväljaanded, ka seesama Kauppalehti, on välja toonud selle, et Tallink saab ilmselt nüüd rohkem soomlastele omaks.
    See oli teil väga õige samm. Kas kinnitate, et see oli kindlalt majanduslik otsus, et Hiinaga võrreldes te ei valinud natukene kallimat Rauma tehast?
    Me isegi ei küsinud tegelikult Hiinast hinnapakkumist. Me võtsime hinnapakkumised Euroopa laevatehastest ja hinna ning kvaliteedi varasema kogemuse suhtes oli Rauma lihtsalt kõige konkurentsivõimelisem. Seal olid ka muud aspektid, näiteks kui Megastar on ehitatud Turus, siis Turust oleks saanud laeva kõige varem alles 2026. aastal, kuna lihtsalt laevatehasel on nii palju tellimusi ees. Nii et seal on erinevaid aspekte, mis sellistel juhtudel mängima hakkavad. Üks on hind, loomulikult kvaliteet, aga ka see, milline praegu üldse on ühe või teise laevatehase võimalus laevu ehitada ja laev üle anda.
    Rauma laevatehases on ka kuuldavasti päris palju eesti keelt kuulda.
    Absoluutselt, see on üks suur pluss. Kindlasti see, kui järgmine laev tuleb Raumast, tähendab väga palju tööd ka Eesti ehitajatele, nii et seal on mitu positiivset tegurit.
    Küsin Helsingis kauplemise kohta. Seppo Saari, üks tuntumaid Soome investorid, on arvanud, et Tallink saab juurdeehk paarsada soomlasest aktsionäri. Mis te ise ootate, mis on konkreetselt selle kauplemise mõju?
    No esiteks on juba tulnud tegelikult juurde pea kolmsada aktsionäri sellega, et me otsustasime oma Silja Line'i Soome ja Rootsi töötajaid premeerida nendesamade hoidmistunnistustega. Aga mis seal täpselt juhtuma hakkab, eks seda näeb lähiajal. Kui me võrdleme Tallinna ja Helsingi börsi suuruste vahet, siis ilmselgelt Soomes on oluliselt suurem hulk aktsionäre, likviidsus on oluliselt parem, nii et Tallink on kindlasti kättesaadavam lihtsamini ja ilmselt ka atraktiivsem nii mõnelegi soove investorile, kes seni pole Tallinki peale võib-olla mõelnud.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.