Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estravel tahab osta Wrisi

    Estraveli emafirma Estravel Holding esitas konkurentsiametile taotluse, et omandada enamusosalus konkurendis Wris.

    Foto: Andras Kralla
    Estravel Holdingu omanik Aivo Takis ütles, et ei kommenteeri teemat enne, kui konkurentsiamet on omandamise soovi kohta otsuse teinud. Taotluses on koondumise põhjusena märgitud soov pääseda seeläbi ligi soodsamatele hindadele ja hanketingimustele rahvusvahelisel turul, kuna ühinedes kasvavad reisiteenuste summaarsed ostumahud.
    "Soodsamad hinnad omakorda võimaldavad koondujatel paremini konkureerida välismaiste reisibüroodega (nt booking.ee, bookinghouse.ee, momondo.ee +partnerid, skyscanner.ee +partnerid, jpm), kelle käes on praegu väga oluline turuosa tänu piiriülestele ostudele, mis ei kajastu ei avalikes andmetes ega riiklikus statistikas," seisab koondumistaotluses. "Toonitame, et kodumaiste reisibüroode osakaalu suurendamine Eesti siseturul tooks Eesti riigile kasu nii otseste kui kaudsete maksude näol, millest riik praegu ilma jääb."
    Tehingu tulemusel omandaks Estravel Holding OÜ 75% WRIS AS aktsiatest Wrisi praeguse ainuosaniku AKA Holding OÜ käest, kellele jääb 25% aktsiakapitalist. Enne möödunud septembrit kuulus Wris veel praamiärimees Vjatšeslav Leedo omanduses Holostovi Kinnisvarahaldusele. Septembris müüs Leedo firma Wrisi aktsiad aga ettevõtte pikaajalise töötaja ja juhatuse liikme Aili Kägu ettevõttele AKA Investment.
    Leedo müüs Wrisi sügisel
    Enne Leedolt aktsiate ostmist kuulus Aili Kägule 4,5 protsenti Wrisi aktsiatest, tehingujärgselt tõusis tema osalus ettevõttes saja protsendini. Tehingu maksumus oli konfidentsiaalne.
    Vjatšeslav Leedo ütles toona, et Wris on väga hea turupositsiooniga ettevõte ning neil ei olnud kavas pikalt turismiärisse jääda. Ta ütles, et Wris on alati olnud konkurentidele atraktiivne objekt ning väljendas heameelt, et siis tuli ostja maja seest ning see võiks tagada ettevõtte kultuuri ja väärtuste säilimise.

    Pärast seda, kui Wrisi aktsiad omandas Aili Kägu, kuuluvad Wrisi nõukogusse Kaspar Kägu, Carmen Kass ja Triin Mägi.

    Aili Kägu ütles sügisel pärast Wrisi aktsiate ostu, et Wris on tema elutöö. "Olen suure osa oma ajast olnud Wrisiga seotud ja kui see teema lauale kerkis, siis mul ei olnud palju valikuid. Minu soov on Wrisi edasi arendada koos olemasoleva kollektiiviga ja ma olen tänulik, et selle võimaluse sain," sõnas Kägu.
    Wris asutati 1991. aastal ning see on Eesti üks vanimaid ja juhtivaid turismiettevõtteid. Wrisil on esindused Tallinnas, Kuressaares ja Jõhvis.
    AS Wris 2017. aasta käive on taotluses märgitud 12,3 miljonit eurot ning Estraveli käive 88,1 miljonit eurot, millest tuli Eestist 70,3 miljonit eurot müügitulu. Wrisil on töötajaid 23, Estravelil 142.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.