Teravilja hind on Ukraina impordi tõttu langenud. Poola ja Ungari keelasid nädalavahetusel Ukraina vilja impordi sootuks, Eesti põllumehed on aga pidanud tootmist vähendama.
Brüssel pingutab praegu naba paigast, et loodud solidaarsuskoridoride kaudu Ukrainast teravilja välja vedada. Kui meil oleks Euroopa rööpmelaiusega Rail Baltic, teeniksid Eesti ettevõtted praegu korralikku tulu, kinnitab intervjuus Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi juht Henrik Hololei.
Esimene Ukraina teravilja vedav laev lahkus esmaspäeval Odessa sadamast osana Ukraina Musta mere sadamate blokaadi avamise kokkuleppest, ütles riigi infrastruktuuriminister Oleksandr Kubrakov.
Välisminister Eva-Maria Liimets ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et kahekuise otsimise järel ei ole näha ühtegi riiki, kes oleks valmis minema Ukraina viljalaevu julgestama.
„Põllumajandust kritiseeritakse, et see on suur saastaja ning sellepärast tahtsime teada saada, kui halvad siis tegelikult oleme,“ räägib saates Eesti suurima kodumaisel kapitalil tegutseva põllundusettevõtte Agrone Grupi juhatuse liige Margus Muld.